TrygVesta lærte det på den hårde måde

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 16. september 2005.


TrygVesta var en af pionererne inden for CRM i Danmark. I 1998 startede firmaet som en af de første med at implementere Siebel. I dag bruger flere end 1.500 af medarbejderne CRM-systemet.
Når TrygVestas it-direktør Martin Bøge Mikkelsen i dag gør status, kan han se, at der var en række udfordringer, de måtte lære at håndtere på den lange rejse.
En udfordring var sammenspillet mellem processer og systemer. I starten lænede de sig for meget op ad Siebel-systemet. TrygVesta var derfor nødt til at gennemgå alle processerne en gang til og få dem tilpasset i systemet, så de passede bedre ind i forretningen.
- I dag har vi justeret de oprindelige processer, der blev lavet til CRM-systemet, så de eksempelvis har et bedre kundefokus. Det har taget os nogle år at finpudse dem, forklarer Martin Bøge Mikkelsen.
En anden udfordring var at få medarbejderne til at bruge systemet. Medarbejderne havde nogle faste rutiner, som ikke var så lette at ændre på.
- I starten var det muligt for brugerne både at bruge Siebel-systemet og de gamle systemer. Men nogle af de gamle systemer blev brugt alt for meget. Vi valgte derfor at lukke de andre systemer trinvis, så det kun var muligt at bruge Siebel-systemet, siger it-direktøren.
Derudover erkendt virksomheden, at uddannelsen af medarbejderne skulle være langt bedre. I dag bruger TrygVesta langt mere tid på at træne folk i at bruge systemet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere