PremiTech satser på kommunalt ­gennembrud med KMD-aftale

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 10. februar 2006.


KMD har indgået forhandleraftale om salg af PremiTechs overvågningssoftware over for kommunerne og de nye regioner. Salgsargumentet skal være, at det nu er slut med diskussion af integrationsbøvl.
KMD (tidligere Kommunedata) har indgået forhandleraftale med danske PremiTech om salg af PremiTechs overvågningssoftware til de nye kommuner og regioner. Baggrunden for samarbejdet er en forestilling om, at de nye kommuner og regioner kan få glæde af at kunne måle, hvor godt it-systemerne fungerer både før og efter en sammenlægning.
- Det er nu, det er relevant, så derfor har vi indledt det her samarbejde, hvor KMD har udviklet en færdig pakke, der er klar til brug, og hvor vi har hjulpet, hvor vi kunne, siger produktchef i og grundlægger af PremiTech, Lars Haugaard.
Millioner
PremiTech har allerede en del offentlige kunder og en række kommuner, og Lars Haugaard har stadig store forventninger til den nye satsning - ikke mindst fordi PremiTechs løsning måler på den konkrete performance af et system, og derved hjælper systemovervågningsspecialisterne til finde frem til, hvor der eventuelt er flaskehalse, noget der ellers kan være svært, når man kun måler på de enkelte dele af et system som eksempelvis på en server eller et netværk.
- Vi taler om millioner, men hvor stort det bliver, er svært at vide. I første omgang er det op til KMD, hvordan de vil tilbyde produktet, men det vigtigste i denne sag, synes jeg, er, at kommunerne nu får en mulighed for at måle, hvordan systemerne performer, og det kan være med til at fjerne spøgelser om, hvad der er galt, og i den sidste ende blive til en økonomisk gevinst, siger han.
I henhold til aftalen med PremiTech kan KMD sælge produktet til kommuner og regioner eller de kan vælge at bundle produktet med en af KMD's andre servicetilbud til deres kunder.
Hjemmemarked
For nylig kunne PremiTech lancere deres internationale ambitioner med stærkt øget fokus på salg af løsninger i USA, og Lars Haugaard er da også den nye samarbejdsaftale med KMD som et udtryk for, at hjemmemarkedet ikke er glemt.
- Vi har ikke glemt vores hjemmemarked, så de kunder, der findes i Danmark, bliver serviceret, men vi kunne da også godt tænke os at levere til kommunerne, siger han.

OriginalModTime: 09-02-2006 13:50:04




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere