Den perfekte forretningsmodel

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 7. april 2006.


Der er ideer, som er så gode, at man må ærgre sig over ikke selv at have fået dem.
Isterningeposer. Det er så simpelt, så indlysende, at enhver kunne have udtænkt det. Verden har brug for is i poser - der lukker selv!
Man kunne selv have fået ideen. Man kunne have udtaget patent og levet en tilværelse i lykkelig ledighed, hvor hverdagens magelige monotoni kun lejlighedsvis afbrydes af en runde på golfbanen eller formiddagsdrinks, når jetset-vennerne fra Søllerød kommer forbi for at se din nye Ferrari.
Nå, det løb er kørt. Isterningeposen er opfundet, og den hovedrige bagmand, en dansker i øvrigt, udvikler stadig nye, patenterede poser, der sikrer ham økonomisk uafhængighed for tid og evighed.
Den anden indlysende forretningside er desværre også taget. Man kan jo nemlig også bare spørge pænt som folkene bag hjemmesiden Giveusall­yourmoney.com. Der skal såmænd nok være nogen, der allerede er hoppet på denne ret åbenlyse form for phishing.

Billedtekst:
Der er ikke brugt tid på hverken flash, farver eller festlige skrifttyper, for budskabet er simpelt: Gi' os alle dine penge.

OriginalModTime: 06-04-2006 15:35:15