Sony vil være landsdækkende

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 5. maj 2006.


Med etablering af det første Sony Center uden for hovedstadsregionen har Sony taget hul på processen, der skal dække landet med specialbutikker for Sony-produkter.
Sony åbner nu et nyt Sony Center i Holbæk. Centeret bliver det første uden for hovedstadsområdet og samtidig det første center, hvor en it-forhandler deler sin forretning op i en afdeling for mærkevare-it og en afdeling for forbrugerelektronik.
Ejeren af det nye Sony Center er Johan Strauss, der i en årrække har drevet Strauss Data. Hans søn Jesper Strauss, der har baggrund i radiobranchen, bliver partner efter den nye satsning og tager hovedansvaret for Sony Centeret.
Sony har allerede i samarbejde med andre selvstændige butiksejere åbnet centre i Lyngby, Hellerup, Rødovre og Roskilde, der tilsammen dækker københavnsområdet samt Midt- og Nordsjælland.
Med centeret i Holbæk rykker Sonys nye konceptbutikker længere væk fra det hidtidige kerneområde omkring København.
Efter Johan Strauss' opfattelse er det nødvendigt at satse på mærkevarer.
- Det bliver sværere og sværere at sælge standard-produkter, når kunderne kan finde dem billigere i dagligvarebutikkerne eller på internettet. Derfor ser vi, at den eneste vej frem er specialisering og satsning på mærkevarer med en høj grad af profilering og en høj grad af service. Vi er derfor overbeviste om, at vi som Sony Center kan tiltrække kunder fra det meste af Sjælland fra Frederikssund i nord til Slagelse i syd, ligesom vi naturligvis er den mest oplagte forhandler for hele det nordvestlige Sjælland mod Kalundborg og Nykøbing Sjælland, siger han.
Johan Strauss oplever allerede i dag, at folk gerne kører langt for at komme til HP Servicecenteret, så han venter også, at folk også gerne gør en indsats for at se de nyeste ­Sony-produkter til hjemmeunderholdning.
Stiller krav
Med fem butikker på Sjælland ser direktør for Sony Danmark, Jarl Øverby nu Jylland og Fyn som oplagte mål for den kommende indsats for at udbrede konceptet:
- Når det går så godt i butikkerne på Sjælland, er det kun et spørgsmål om tid, før vi åbner i andre dele af landet. Men vi stiller krav til beliggenheden og de visioner, som den enkelte indehaver besidder. Vi har nu gang i så mange andre projekter, at vi om et til to år vil være landsdækkende med Sony Centrene, siger han.

OriginalModTime: 04-05-2006 14:32:45




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere