Bedre indhold i tilværelsen

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 27. oktober 2006.


Christiane Vejlø har forsket i unges medievaner. Nu får hun brug for al sin viden i sit nye job som ansvarlig for indholdtjenesterne hos teleselskabet 3.

Hvad er det mon, de unge vil ha'? Det svære spørgsmål skal Christiane Vejlø nu være med til at svare på hos mobiludbyderen 3 som firmaets nye content manager.
3 har hele tiden satset kraftigt på at tiltrække kunder ved at tilbyde meget forskelligt indhold til mobilen, og Christiane Vejlø glæder sig over at være en del af den bølge nu.
- Det er et superspændende tidspunkt at være med på, for nu er kvaliteten der til at understøtte brugen af indhold: Netværket er godt og telefonerne er rigtig fede. Og det bliver hele tiden endnu bedre, siger Christiane Vejlø begejstret.

Hun kommer fra en stilling som pr-chef hos Dansk Bredbånd og har tidligere arbejdet som journalist og i film- og tv-branchen. Ved siden af blev hun cand.mag i medier og kommunikation og skrev i 2004 et meget omtalt speciale om unges medievaner.
Jobbet hos 3 er således en tilbagevenden til hendes hjertensbarn - indhold til unge - og på en platform, som med tiden forventes at samle internet, tv-kigning, musik og meget andet i én dims.
- Det var interessant at arbejde med pr, men jeg ville gerne over at arbejde med indhold igen. Og ligesom jeg fandt mulighederne for konvergens inter­essante hos Dansk Bredbånd, så har jeg en forventning om, at tv, internet og mobiltelefoni vil mødes og blive et rigtig spændende krydsfelt, forklarer hun.

Efter kun en lille måned på posten vil Christiane Vejlø ikke komme med store udmeldinger om 3's strategi for mobil-indhold. Men lidt generelle overvejelser vil hun gerne dele:
- Vi har meget til de unge nu, så måske er der et uopdyrket land for indhold til de lidt ældre, altså dem over 30. Det kunne være bedre søgetjenester eller en nem mulighed for at reservere en biografbillet via mobilen, siger hun.
For de unge er det vigtigste, at de kan være i kontakt med hinanden hele tiden og selv kan være med til at skabe indholdet:
- Vi tilbyder MSN Messenger på mobilen, og det er blevet superpopulært. Derudover er det adgang til communities og brugergenereret indhold, der er vigtigt for de unge, forklarer Christiane Vejlø.
Selvom dem over 30 ikke skal glemmes, så er der god grund til at fokusere på de unge - eller online-generationen, som hun også kalder dem.
- Unge er meget interessante at holde øje med. De viser en retning for, hvordan medierne vil blive brugt i fremtiden. For eksempel tyder meget på, at de ser e-mail som de gamles medie. Det går for langsomt for dem i forhold til at sende en sms eller bruge Messenger.

Selvom Christiane Vejlø med sine 33 år hører til offline-generationen, ifølge hendes egne definitioner, er hendes medievaner godt med i forhold til de unge. Hun sender for eksempel mellem 20 og 80 sms'er om dagen - og hun foretog sine interview til specialet over Messenger.
- Det var de lidt skeptiske over for på Københavns Universitet, for det havde de ikke set før. Men jeg syntes, det var smart. Det er den måde, de unge kommunikerer på, og så havde jeg jo også interviewene på skrift med det samme, i stedet for at skulle skrive dem ned bagefter, smiler hun.

Karriere-PortrætComputerworld taler med en person, der er er rykket videre i karrieren, for at høre mere om jobskiftet. I denne uge er det christiane vejlø, der går fra et job som pr-chef hos Dansk Bredbånd til en stilling som content manager hos 3.

OriginalModTime: 26-10-2006 16:27:07




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere