IDG Danmark overtager ComOn og CRN

Selskabet bag Computerworld, IDG Danmark, overtager de to it-medier ComOn og CRN. Med handlen styrker IDG sin position som Danmarks førende it-mediehus betydeligt.

Artikel top billede

Selskabet bag Computerworld, IDG Danmark, køber de to it-medier ComOn.dk og CRN af Mediaprovider A/S.

Aftalen omfatter webportalen Comon.dk, som henvender sig til Danmarks it-professionelle, samt websitet crn.dk og magasinet CRN, som henvender sig til it-branchens forhandlere og distributører.

Udover brands og rettigheder overtager IDG ni medarbejdere, som fortsætter deres arbejde fra IDG's moderne mediehus i Herlev, hvor alle aktiviteter samles under et tag.

Mediaprovider A/S fortsætter aktiviteterne med fuld fokus på konsument-området.

Længe ønsket handel

Med købet manifesterer IDG sin førerposition på det danske marked for it-information og it-kommunikation.

"Vi har længe ønsket en konsolidering i vores marked. Og det har ikke været nogen hemmelighed, at ComOn og CRN i lang tid har stået øverst på vores ønskeliste. Både ComOn og CRN kendetegnes ved en professionel og seriøs tilgang til opgaven, og vi er meget tilfredse med nu at kunne byde en række gode kollegaer velkommen," siger IDG Danmarks administrerende direktør, Søren Queitsch.

"Vi er kommet igennem krisen og kunne allerede i det seneste regnskab præsentere overskud på bundlinjen. Det kunne vi, fordi de rigtige medarbejdere har truffet de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter, og fordi vi også i krisetider har satset på at udvikle nye, effektive produkter til vores online-palette, som i årevis har været vores primære forretningsområde," siger Søren Queitsch.

Stærke redaktionelle hold

Købet betyder, at IDG nu udvider Danmarks i forvejen ubetinget største it-redaktion.

"Både ComOn og CRN har et stærkt redaktionelt hold , og medierne er den helt rigtige tilføjelse til IDG's samlede redaktionelle portefølje. ComOn har blandt andet stærkt flair for det internationale nyhedsbeat, og CRN har en helt unik position inden for it-kanalen," siger Line Ørskov, der som ansvarshavende chefredaktør for IDG Medier.

Med overtagelsen føjes der yderligere syv journalistiske medarbejdere til IDG's samlede redaktion.

Hos Mediaprovider A/S er administrerende direktør Brian Dixen glad på CRN og ComOn's vegne.

"Nu kan de to medier og de meget dedikerede medarbejdere komme ind i et miljø, hvor man i forvejen tænker som dem. Det er jeg overmåde stolt over, og jeg ønsker dem al mulig held og lykke fremover," siger Brian Dixen.

"Nu kan vi fokusere på vores andre medier, Mobil, Zoom, Gear, Media:Mac, iPhone og Android - både når det gælder print og online. De kommende måneder vil bringe mange nyheder inden for netop det felt, og jeg tør godt love mindst to nye udgivelser inden efteråret. Mediaprovider A/S er Danmarks ubestridte førende mediehus, når det gælder tech konsument-medier, og nu får vi takket være salget af CRN og ComOn til IDG endnu mere styrke til at gøre en større forskel," siger Brian Dixen.

Komplette løsninger

Med overtagelsen af CRN og ComOn kan IDG Danmark i endnu større omfang tilbyde komplette løsninger til de virksomheder, som ønsker at nå en udvalgt it-målgruppe.

IDG Danmark råder over en kommunikationspalette, der dækker alle it-beslutningstagere, hvad enten de er forbrugere, mindre erhvervsdrivende, it-ansvarlige i store virksomheder, ansatte i it-branchen eller ledere hos it-forhandleren.

IDG Danmark kan besøges på idg.dk.

Mediaprovider, som IDG har købt ComOn og CRN af, fortsætter sine øvrige aktiviteter i Danmark som hidtil, men har nu fokus rettet mod det såkaldte B2C-marked (business to consumer). Det drejer sig om titlerne Gear, Zoom , Mobil, Mediamac og WebTV.

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil