Computerworld News Service: Når folk spørger, om Google+ kan slå Facebook, stiller de det forkerte spørgsmål.
Det handler nemlig ikke kun om det ene sociale netværkssite mod det andet.
Der sigtes højere end det med Google+.
Grunden til at Google kalder det "Google+-projektet" er, at Google+ vil blive en central del af Googles samlede identitet. Det vil omforme virksomheden.
Så det egentlige spørgsmål er i stedet: "Kan Google slå Facebook?" I det perspektiv ser konkurrencen langt mere jævnbyrdig ud.
Facebook har selvsagt et enormt forspring, men der er gode grunde til seriøst at overveje at droppe Facebook til fordel for Google+.
1. Integration med Googles services
Googles bedste argument for at få folk over til Google+ er integrationen.
Det vil sige, at Google vil indbygge sociale netværks-funktioner og -værktøjer fra Google+ i stort set samtlige af virksomhedens eksisterende online-services lige fra Søgning over Dokumenter til Video.
Google+ er allerede integreret i navigationsbjælken øverst til højre i næsten alle Googles produkter.
Det gør det muligt at følge med i alle hændelser på Google+ (såsom opdateringer, beskeder og så videre) samt at dele indhold med venner uden at forlade den Google-service, man lige er i gang med at bruge.
Millioner og atter millioner af mennesker anvender Googles gratis services (Gmail, Dokumenter, Søgning, og så videre) og med Google+ så tæt forbundet til dem kan det begynde at virke fjollet at skulle hoppe over på et andet website (såsom Facebook) for at interagere med sit sociale online-netværk.
Artiklen fortsætter på næste side...