Yahoo: Første overskud i halvandet år

Efter seks kvartaler i træk med underskud er det lykkedes internetportalen Yahoo at få sorte tal på bundlinien. Overskuddet blev i andet kvartal bedre end ventet, og selskabet sætter kurs efter at tjene en milliard kroner i år.

Yahoo kom godt igennem andet kvartal. Den amerikanske internetportal fik et overskud på 161 millioner kroner og vender dermed en kedelig række på seks kvartalsregnskaber med røde tal på bundlinien.

Resultat svarer til 3 cents per aktie, og det er dermed bedre end analytikernes forventninger om et resultat på 2 cents per aktiel.

Omsætningen steg med 24 procent sammenlignet med sidste år til 1,7 milliarder kroner. Den største vækst hentet på handelstransaktioner via sitet, som steg 179 procent nu udgør syv procent af Yahoos samlede forretning.

60 procent af omsætningen hentes dog stadig via annoncering, men kvartalet gav en lille tilbagegang på fire procent på denne post. Tilbagegangen skyldes primært en vigende annoncering fra mindre internetselskaber.

Yahoo opjusterer sine forventninger og stiller nu et overskud før skat, renter, af- og nedskrivninger (EBITDA) på mellem 1 og 1,2 milliarder kroner i udsigt. Omsætningen ventes at lande mellem 6,8 og 7,1 milliarder kroner.

Aktiemarkedet tog positivt mod de nye regnskabstal. Resultatet blev først offentliggjort efter de officielle børsmarkeder var lukket, og Yahoo havde tabt fire procent. Men i handlen uden om børsen efter lukningen genvandt aktien det tabte.

Følg Yahoo-aktien på Nasdaq her




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere