Den lille Club Blah Blah, mobilselskabet der ifølge IT- og Telestyrelsen har de laveste mobiltakster i Danmark, har skiftet navn for at tækkes en mere moden målgruppe.
Sådan er priserne
CBB Mobil opkræver ikke abonnementsafgift. Prisen per minut er 1,10 kroner, når man indsætter mere end 199 kroner på kontoen via hjemmesiden. Man kan også nøjes med at indbetale 99 kroner på kontoen, men betaler da 2,25 kroner per minut. SMS koster altid 24 øre per SMS. Taletidskort kan købes i Kvickly og Blockbuster for 99 kroner. Kortet har seks måneders gyldighed fra ibrugtagning. Minutprisen er 2,25 kroner, SMS koster 24 øre per styk. Hos Telmore opkræves der heller ikke abonnementsudgift. Her er minutprisen altid 1,20 kroner, SMS-beskeder koster 25 øre per styk. |
- Vi har afsat pænt på det seneste, og jeg mener, at antallet i kunder i morges var 44.000 kunder, siger Teddy Søgaard Pedersen til Computerworld Online.
Da IT- og Telestyrelsen opgjorde det danske mobilmarked ved udgangen af første halvår, havde Club Blah Blah 21.000 kunder.
Club Blah Blah-navnet blev valgt for at signalere, at man henvendte sig til de unge, som har en veludviklet mobilkultur og taler meget i mobiltelefon.
- Men da jeg tiltrådte, undrede jeg mig over, at vi kun koncentrerede os om de unge, når der også er mange prisbevidste mennesker over 25 år, siger Teddy Søgaard Pedersen.
I kødet på Telmore
Med den nye strategi vil CBB Mobil gå i kødet på lavpris-mobilselskabet Telmore, der er en smule dyrere med taksterne, men alligevel har rundet 160.000 kunder.
Teddy Søgaard Pedersen har kun 15 ansatte at trække på. Kunderne betjenes af Sonofons mobilnetværk, og kundeservicen varetages af nogle timelønnede medarbejdere.
I nyhedsgrupper og Computerworld Onlines debatforum er Club Blah Blah flere gange hængt ud for ikke at tage telefonen, når man ringer til dem, eller for aldrig eller meget sent at besvare e-mails.
- Vi arbejder hårdt for at forbedre kundeservicen og indkalde ekstra personale, når der er pres på, siger Teddy Søgaard Pedersen.
- Jeg har kontor lige op af kundeserviceafdelingen, og jeg kan se på en tavle, at der lige nu kun er tre mennesker, der venter i køen, tilføjer han.
Travlhed i kundeservice
Computerworld Online foretog onsdag eftermiddag en helt uvidenskabelig test. Vi ringede først til CBB Mobils kundeservice og nåede igennem til en medarbejder efter 12,5 minut.
Bagefter ringede vi til konkurrenten Telmore, hvor en medarbejder besvarede opkaldet efter blot 35 sekunder.
- Nogle gange er man heldigere end andre. Jeg har lige talt med vore kundeservicechef, der konstaterer, at mange ringer på grund af navneskiftet lige nu, svarer Teddy Søgaard Pedersen.
Sidste år, der var Club Blah Blahs første hele regnskabsår, gav selskabet et underskud på 11,5 millioner kroner.
- Det er billigt for at starte et telefonselskab op og bestemt ikke et tal, vi skal være flove over. I øjeblikket kører vi med positivt cash flow, så der er bestemt grund til at være optimistisk, siger Teddy Søgaard Pedersen.