Mærsk køber svensk SAP-hus

Mærsk Data har købt det svenske SAP-konsulenthus Epona med 40 ansatte. Firmaet bliver en del af Mærsk Data-selskabet R5, der i forvejen opererer i Danmark, Norge og Finland.

IT-selskabet Mærsk Data fortsætter sin ekspansion i Sverige med købet af SAP-konsulenthuset Epona, der har hovedkvarter i Lund.

Prisen er ikke oplyst.

Epona beskæftiger 40 medarbejdere og leverer SAP-systemer til virksomheder i den sydlige del af Sverige.

Selskabet budgetterer i år med en omsætning på 32 millioner danske kroner, men ønsker ikke at oplyse andre nøgletal. Epona er dog en overskudsgivende forretning.

Mærsk Data har store ambitioner på det svenske marked og etablerede sig for to år siden i Malmø med to datterselskaber.

Desuden har DMdata, der ejes af Mærsk Data og Danske Bank, åbnet et driftsselskab i Sverige sammen med WM-data.

Epona bliver en del af konsulentforretningen R5, som Mærsk Data købte af Aston i november. Ud over hovedkontoret i Danmark har R5 afdelinger i Norge og Finland.

- Med købet af Epona bliver Mærsk Data gennem R5 det første komplette nordiske alternativ til de internationale udbydere af SAP-konsulenttjenester. Vi kan nu tilbyde vores kunder i hele Norden lokal spidskompetence gennem konsulenter, der kender den nordiske kultur og forstår kundens måde at arbejde med forandringer på, siger Søren B. Sørensen, direktør i R5.

Sammen med Epona-hovedselskabet, Epona Data, overtager Mærsk Data også Epona Services, som leverer Oracle-baserede løsninger til en række virksomheder i Sydsverige og Danmark.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fuel your IT with the best-kept secret in IBM

It takes massive computing power to accurately calculate weather forecasts – and to secure that people and businesses are able to access detailed information about whether it is going to rain, shine, storm, or snow. In this seminar, you will have the chance to hear the British Met Office describe how they do exactly that.

28. januar 2021 | Læs mere


Sandheden om Schrems II – erhvervslivets nye Cuba-krise

Konsekvenserne af Schrems II kan meget vel gå hen og blive en af de største udfordringer for danske virksomheder i 2021. Så tjek ind på denne onlinebriefing, hvor den hemmelige Schrems II gæst, ComplyCloud og Datatilsynet giver dig indsigt i, hvad dommen i virkeligheden handler om, og hvilke menneskelige hensyn der ligger bag.

29. januar 2021 | Læs mere


GDPR i dagligdagen: Fokus på Datatilsynets nye strategi ”Tilsyn med effekt” og Schrems II

GDPR er ikke statisk. Nu øger Datatilsynet GDPR-kontrollen med ny strategi i tre faser. Strategien har fået navnet 'Tilsyn med effekt', og med den åbner Datatilsynet op for et nyt koncept. Derudover er der med Schrems II kommet flere EU-retningslinjer, som man skal tage stilling til.

09. februar 2021 | Læs mere






Premium
Det Europæiske Lægemiddelagentur: Lækket data er taget ud af konteksten og titler er blevet ændret
Seneste opdating fra det Europæiske Lægemiddelagentur beskriver, hvordan it-kriminelle manipulerede med stjålen data inden de offentliggjorde det på internettet.
Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.