TDC sender nyt lavprisselskab ind i mobil-krigen

I midten af november lancerer TDC et nyt lavpris-mobilselskab.

Artikel top billede

Foto: Marius Largu. (Foto: /)

Unotel, Telmore, Onfone og M1.
 
Det er fire lavprisselskaber, som alle er datterselskaber i TDC-koncernen, og nu kommer der et nyt et af slagsen.
 
Bredbåndsudbyderen Fullrate, der siden marts 2009 har været medlem af TDC-familien, kaster sig ud på mobilmarkedet.
 
"Umiddelbart vil nogle nok mene, at der er nok konkurrence i forvejen, men vi ser et stort potentiale i at udnytte synergien i vores kundeportefølje og dermed bliver et full-blown teleselskab," siger administrerende direktør Peter Mægbæk Madsen fra Fullrate.
 
Har fastnettelefon i forvejen
Fullrate har cirka 125.000 bredbåndskunder, og de har udover adgang til internettet også et telefonabonnement inkluderet. En telefon skal blot tilsluttes routeren, der håndterer internetadgangen via telefonstikket.
 
Kunder, der både køber bredbånd og mobiltelefoni hos Fullrate, får mulighed for at ringe gratis til hinanden. Også selvom nogle af kunderne har en fastnettelefon, mens andre har mobiltelefon.
 
"Vi har fundet en ny vej ved at kridte banen op og give gratis kald på kryds tværs af fastnet og mobil på vores eget net," fortæller Peter Mægbæk Madsen til Computerworld.
 
Ifølge Fullrate benytter over 60 procent af firmaets kunder deres fastnettelefoni "jævnligt". Med 125.000 kunder er det dog begrænset, hvor mange kunder en abonnent hos Fullrate kan ringe gratis til, når kunden køber mobiltelefoni hos selskabet.
 
Men Peter Mægbæk Madsen tror på konceptet.
 
"Vi har set på forskellige opkaldsmønstre, at der ligger en reel besparelse, som batter for de fleste husholdninger, og derfor er der et potentiale i det her område," siger han.
 
Følger Onfone-modellen
Mobiltelefonien hos Fullrate bliver baseret på de såkaldte mobilpakker, som Onfone har haft stor succes med. Nogle timers taletid, sms, mms og data er inkluderet i en pakke.
 
"Vi må erkende, at det er det (mobilpakker, red.), som har haft størst succes derude, og det er det, som markedet gerne vil have. Vores forbrugeranalyser viser også, at det er det, som kunderne vil have, og derfor er der ingen grund til at afvige fra det," siger Fullrate-direktøren.
 
Målet er i første omgang op mod 100.000 kunder inden for tre til fem år, fortæller Peter Mægbæk Madsen. Af dem forventer han, at 75 procent er bredbåndskunder hos selskabet.
 
"I første omgang bearbejder vi vores eksisterende kundebase, og så ser vi, hvor langt vi kan bringe det derfra," siger han.
 
En mobilpakke med fem timers taletid vil ligesom hos andre lavprisselskaber koste 149 kroner, når Fullrate åbner for mobiltelefoni 14. november.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

Laura Bøjer

Netip A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse