TDC sender nyt lavprisselskab ind i mobil-krigen

I midten af november lancerer TDC et nyt lavpris-mobilselskab.

Artikel top billede

Foto: Marius Largu. (Foto: /)

Unotel, Telmore, Onfone og M1.
 
Det er fire lavprisselskaber, som alle er datterselskaber i TDC-koncernen, og nu kommer der et nyt et af slagsen.
 
Bredbåndsudbyderen Fullrate, der siden marts 2009 har været medlem af TDC-familien, kaster sig ud på mobilmarkedet.
 
"Umiddelbart vil nogle nok mene, at der er nok konkurrence i forvejen, men vi ser et stort potentiale i at udnytte synergien i vores kundeportefølje og dermed bliver et full-blown teleselskab," siger administrerende direktør Peter Mægbæk Madsen fra Fullrate.
 
Har fastnettelefon i forvejen
Fullrate har cirka 125.000 bredbåndskunder, og de har udover adgang til internettet også et telefonabonnement inkluderet. En telefon skal blot tilsluttes routeren, der håndterer internetadgangen via telefonstikket.
 
Kunder, der både køber bredbånd og mobiltelefoni hos Fullrate, får mulighed for at ringe gratis til hinanden. Også selvom nogle af kunderne har en fastnettelefon, mens andre har mobiltelefon.
 
"Vi har fundet en ny vej ved at kridte banen op og give gratis kald på kryds tværs af fastnet og mobil på vores eget net," fortæller Peter Mægbæk Madsen til Computerworld.
 
Ifølge Fullrate benytter over 60 procent af firmaets kunder deres fastnettelefoni "jævnligt". Med 125.000 kunder er det dog begrænset, hvor mange kunder en abonnent hos Fullrate kan ringe gratis til, når kunden køber mobiltelefoni hos selskabet.
 
Men Peter Mægbæk Madsen tror på konceptet.
 
"Vi har set på forskellige opkaldsmønstre, at der ligger en reel besparelse, som batter for de fleste husholdninger, og derfor er der et potentiale i det her område," siger han.
 
Følger Onfone-modellen
Mobiltelefonien hos Fullrate bliver baseret på de såkaldte mobilpakker, som Onfone har haft stor succes med. Nogle timers taletid, sms, mms og data er inkluderet i en pakke.
 
"Vi må erkende, at det er det (mobilpakker, red.), som har haft størst succes derude, og det er det, som markedet gerne vil have. Vores forbrugeranalyser viser også, at det er det, som kunderne vil have, og derfor er der ingen grund til at afvige fra det," siger Fullrate-direktøren.
 
Målet er i første omgang op mod 100.000 kunder inden for tre til fem år, fortæller Peter Mægbæk Madsen. Af dem forventer han, at 75 procent er bredbåndskunder hos selskabet.
 
"I første omgang bearbejder vi vores eksisterende kundebase, og så ser vi, hvor langt vi kan bringe det derfra," siger han.
 
En mobilpakke med fem timers taletid vil ligesom hos andre lavprisselskaber koste 149 kroner, når Fullrate åbner for mobiltelefoni 14. november.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS