Artikel top billede

Direktør færdig i konsulenthus trods millionoverskud

Efter kun halvandet år i direktørstolen siger dansker nu farvel til konsulenthus.

Et millionoverskud er ikke nogen jobgaranti.

Det må direktør Lars Wørzner sande, efter at han meget pludseligt har forladt stillingen som øverste chef for det internationale konsulenthus 7N.

Wørzner, der har en fortid som nordiske direktør i Fujitsu Siemens, fratrådte sin stilling 26. februar, og han bliver erstattet af 7Ns hovedaktionær Jeppe Hedaa, som samtidig overlader posten som selskabets bestyrelsesformand til Preben Damgaard.

Lars Wørzner ønsker ikke at kommentere sin pludselige afgang fra 7N, hvor tiltrådte for kun godt halvandet år siden.

"Jeg er stadig på lønningslisten hos 7N fremtil udgangen af denne måned, og derfor har jeg ingen kommentarer. Min fratræden sker efter aftale med bestyrelsesformanden. Nu har Jeppe Hedaa sat sig i direktørstolen, og mit farvel sker i fuld fordragelighed med bestyrelsen," lyder det fra en fåmælt Lars Wørzner.

Udover det danske moderselskab har 7N datterselskaber i 10 forskellige lande fordelt over hele jordkloden.

For kun to måneder siden kunne selskabet præsenterer et regnskab med en vækst på tæt ved 20 procent og et tocifret millionoverskud.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere