Mobilselskab efter klager: Synes ikke vi får mange

Et bestemt dansk mobilselskab modtager i forhold til sin størrelse flest klager i Danmark. Men selskabet synes ikke, at der er tale om mange klager.

Artikel top billede

Læs også: Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

I forhold til selskabets størrelse og antal kunder er mobilselskabet 3 topscorer på listen over teleselskaber, som kunderne klager over hos Teleankenævnet, hvilket du kan læse mere om her.

Computerworlds søstermedie, ComON har bedt 3's talskvinde Stine Green Paulsen forklare, hvorfor selskabet har flere klagesager, og hvorfor det taber relativt mange af dem.

Det spørgsmål kan hun ikke umiddelbart svare på, fortæller hun. Hun pointerer dog, at det er et lille antal sager, som klageren får fuldt medhold i ved Teleankenævnet.

"Jeg synes ikke, at fire sager er mange. Og med hensyn til de sager, hvor klageren har fået delvist medhold, skal du regne med, at vi jo så også har fået delvist medhold," siger hun.

Stine Green Paulsen fortæller som eksempel på en klagesag om en kunde, der havde købt flere telefoner samt et abonnement, der ikke havde dækning på hans bopæl, og hvor alle telefoner gik i stykker.

"Han ville have, at vi skulle betale for telefonerne, og det ville vi ikke. Med hensyn til dækningen så får kunden normalt lov at opsige abonnementet i den situation. Men her gik hele sagen til Teleankenævnet. Afgørelsen gav kunden delvist medhold - nemlig på den del af klagen, der handlede om dækning, mens vi fik medhold i, at vi ikke skulle betale telefonerne," fortæller hun.

Bør ikke tælle delvist medhold med

Derfor bør man ikke tælle delvist medhold til klageren som en tabt sag for 3, lyder argumentet.

3 ønsker ikke at oplyse nærmere detaljer om den konkrete klagesag i eksemplet.

Selskabet hyrede sidste år en kunde-ambassadør, som skal sikre, at kunderne får en god behandling.

Gjorde I det, fordi I synes, I har for mange klagesager?

"Jamen man vil jo helst have nul sager, men sådan er verden jo ikke. Der vil nok altid være nogen, der er uenige, men vi synes ikke, at vi havde usædvanligt mange utilfredse kunder," siger 3's talskvinde.

Lidt over halvdelen af de 61 sager om 3, som Teleankenævnet behandlede i 2011, stammede fra tidligere år.

Læs også: Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Annonceindlæg fra Trustworks

Tillid i en Zero-Trust verden

Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S