Telia-kunder ramt af stort mobil-nedbrud

Telias kunder har problemer med at sende og modtage mails.

Artikel top billede

Telias teknikere arbejder lige nu på højtryk for at løse de tekniske udfordringer, der skaber problemer for Telia-kunder.

Ifølge Telias kommunikationschef Mette Honoré har problemerne ramt 75 procent af Telias sites i Nordsjælland.  

Det kan ikke udelukkes, at kunder i andre dele af landet har været berørt, da omfanget endnu er uvist.

"Det var en gateway oppe i Nordsjælland, der skulle konfigureres. Den efterfølgende test var umiddelbart succesfuld, men så viste der sig alligevel at være problemer," fortæller Telias kommunikationschef Mette Honoré.

Ifølge en mail sendt ud fra Telia, kan kunderne opleve problemer med at:

- Benytte mobil-data

- Sende/modtage MMS´er

- Sende/modtage/ mails

- Benytte mobilt bredbånd

Ifølge Mette Honoré skulle datadelen dog være oppe at køre igen nu.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse