Twitter bygger om: Sådan bliver din twitter fremover

Brugerne kan nu se overskrifter, fotos og videover direkte i deres feeds på Twitter.com

Artikel top billede

Computerworld News Service: Twitter indgår partnerskaber med adskillige store medieselskaber, der gør det muligt for brugerne at se forhåndsvisninger af de websites, der linkes til i deres Twitter-feed.

"Når man udvider tweeds, der indeholder links til vores partneres wesites, får man nu en forhåndsvisning af indhold og man kan blandt andet se billeder og afspille video," oplyser Twitter i et blogindlæg.

Twitters partnere på området tæller indtil videre New York Times, Wall Street Journal, blogs såsom BuzzFeed og TMZ samt videoindholdsleverandører såsom Lifetime og visse programmer fra BET.

Twitter gjorde det allerede muligt at se billeder i udvidede tweets ved hjælp af en opdatering i december. De nye aftaler udvider denne funktionalitet.

Kan udvides med et snuptag

En tweet med et link til en artikel fra en avis kan for eksempel udvides, så den viser artiklens overskrift, introduktion og eventuelt udgiverens og forfatterens Twitter-konti.

Brugerne kan også udvide tweets, der indeholder links til partner-virksomheder for at se billeder og video fra deres Twitter-feeds.

Funktionen vil sandsynligvis holde folk på Twitters website i længere tid, vurderer Brian Blau, der er analytiker hos Gartner.

"Vi ved i forvejen, at tweets, der indeholder links, værdsættes højere af brugerne, så hvis man er ude efter yderligere at øge værdien af disse tweets for brugerne, så kan man nu give dem den valgmulighed at klikke sig videre, eller lade være, hvis de selv vurderer at der var tilstrækkelig information i tweetet," siger Blau.

Twitter forventer ifølge blogindlægget at dette program af mediepartnerskaber vil vokse.

Oversat af Thomas Bøndergaard

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil