Derfor er Facebook så vigtig for din virksomhed

Det sociale site har stor betydning for, hvor kunderne lægger pengene.

Artikel top billede

Læs også:

Derfor investerer virksomhederne i social software

Hvis du tror, at Facebook bare er tant og fjas, så tro om igen.

69 procent bruger Facebook til at finde information om produkter og tjenester og beslutter sig for køb baseret på, hvad deres Facebook-venner "liker" og anbefaler.

Det viser en undersøgelse i en række store europæiske lande foretaget af virksomheden Reevoo om betydningen af kundevurderinger.

Reevoos undersøgelse viser, at flertallet af europæiske forbrugere læser anmeldelser på nettet, før de handler.

Det gælder for både detailhandlen, finansielle tjenester, bilhandel og rejser. 60 procent læser kundeanmeldelser, før de vælger bank- eller lånetjenester, tæt på 20 procent, når de tegner en forsikring, over 30 procent ved køb af bil og over 30 procent ved bestilling af rejser.

Undersøgelsen viser også, at vennernes anmeldelser og vurderinger på sociale medier skaber større troværdighed og er dobbelt så betydningsfulde som traditionelle informationskilder.

Vi vil have svar

"De svar, vi har fået i undersøgelsen, understreger, hvor afgørende virksomheders åbenhed er i forbindelse med at skabe tillid og troværdighed, men også vigtigheden af at tilbyde løsninger, der gør samspillet mellem brand og kunde samt kunder imellem lettere," siger Richard Anson, grundlægger af Reevoo.

Undersøgelsen viser, at 90 procent af kunderne forventer svar på deres spørgsmål inden for 24 timer. Hvis de ikke modtager svar, siger 34 procent, at de kan finde på at gå andre steder hen. Otte ud af 10 forbrugere anser kundeservice som afgørende for deres købsbeslutning.

Undersøgelsen viser også, at næsten 50 procent har brugt mobiltelefonen til at søge efter produktinformation eller læse anmeldelser, sammenligne produkter og skanne QR-koder.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S