Artikel top billede

Computerworld Summit: Her er den store it-udfordring i 2016

It-området er både alsidigt og komplekst, men deltagerne til Computerworld Summit 2016 er i høj grad enige om, hvad den helt store udfordring er i år.

Computerworld Summit 2016 er godt i gang, og vi har spurgt deltagerne, hvilke udfordringer de ser på it-området i 2016.

Svarene kredser næsten alle om det samme emne. Sikkerhed.

Ord som cybercrime ryger over læberne, når deltagerne åbner munden, og der er flere forskellige områder, som beskrives som særligt udfordrende.

Mobilitet er en udfordring

Flere deltagere peger på den udfordring, der ligger i at kombinere sikkerhed med mobilitet.

For øget mobilitet betyder også et vist tab af kontrol med de enkelte enheder, når de eksempelvis også bruges af medarbejdernes børn i weekender og liggere trygt og godt på kontoret

"Det er en udfordring at kombinere mobilitet for medarbejderne med sikkerhed. For det kræver både, at man kan skabe en ordentlig kombination imellem værktøj til sikkerhed og værktøj til arbejde og  en bevidsthed om sikkerhed hos medarbejderne," fortæller Jakob Berget fra Anti Doping Danmark.

Hurtigt og sikkert ud over stepperne

Mange it-løsninger skal leveres inden en deadline, og det kan også være en udfordring, når sikkerheden stadig skal være i højsædet.

"Jeg ser nok kombinationen af hurtig og sikker udvikling som den største udfordring i 2016," siger Claus Birkholm fra konsulentfirmaet Alectia.

Læs også: To danske virksomheder snøret for 140 millioner gennem direktør-phishing




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere