Apples karakteristiske logo og børstede metal er ikke til at tage fejl af.

Derfor er Apple størst: Det er i bund og grund en arrogant, teknologiforskrækket virksomhed

Jagten på billionen: Forstå Apples succes igennem årtierne og hvorfor selskabet er favorit til at blive et tusinde milliarder dollar værd.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Forstå, hvorfor Apple er så succesfuldt et selskab
  • En forklaring på, hvorfor Apple gentagne gange ignorer brugerne
  • Overblik over hvad Apples udviklingsprocesser er
  • Et smugkig på, hvad Apple vil byde på i fremtiden
1.791
9 min
Apple styrer i øjeblikket mod en historisk milepæl.

Flasker tingene sig for selskabet, kan det snart bryde den magiske grænse på en billion dollar i aktieværdi.

Et tretten-ciffret beløb, der vil cementere selskabet som den mest værdifulde tech-virksomhed i verdenshistorien.

Til sammenligning lyder Ruslands bruttonationalprodukt på 1,28 billioner dollar.

Læs også: Dødt løb i billion-ræset: Så tæt er Apple og Amazon på at runde fænomenal milepæl

Apple er altså tæt på at kunne måle sig med supermagter.

Meget er blevet skrevet om Apple. Men i de historiske beretninger om Apples spæde start i garagen hvor Steve Jobs og hans kumpaner, Steve Wozniak og Ronald Wayne, lodede printplader sammen i 1976, kan essensen af hvad der gør Apple til Apple fortabe sig.

Apple er ikke en teknologi-virksomhed som de andre. Forstår hvorfor her.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter


Premium
Derfor er Microsoft og TikTok et helt oplagt match for hinanden
ComputerViews: Microsoft og TikTok bejler til hinanden, og hver især er de et supergodt match til den anden part. TikTok har ikke rigtigt andre muligheder. Og Microsoft mangler nogen som TikTok.
Computerworld
Trump kræver pludselig ‘en masse penge’ for at godkende Microsofts køb af TikTok
Præsident Donald Trump siger, at USA skal have ‘en masse penge’, hvis Microsoft skal have grønt lys til at købe kinesiske TikTok. Kina truer med at svare igen.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Få arkitekturen på plads uden omfattende specialtilpasninger eller kodefærdigheder
I dette whitepaper får du en indsigt i KMDs WorkZone informationsplatform til private og offentlige virksomheder. Med WorkZone kan du modellere din specialiserede forretningsunderstøttelse entitet for entitet, opgave for opgave, proces for proces, så informationsarkitekturen flugter meget præcist med krav og ønsker. Og fordi KMD WorkZone er baseret på standardkomponenter og bliver driftet af KMD, er der altid styr på sikkerhed, governance og compliance. Dette whitepaper beskriver, hvordan KMD WorkZone fungerer som navet i en samlet informationsarkitektur på tværs af systemlandskabet og de enkelte fagløsninger. KMD WorkZone til understøttelse af eksempelvis Case Management, Records Management, Content Management, Contract Lifecycle Management og en række andre datadiscipliner uden behov for omfattende analyse, modellering eller konfigurationsprojekter.