Artikel top billede

Det er særligt den mere prisvenlige og kulørte iPhone Xr som ikke sælger som den skal.

Apple skruer ned for iPhone-produktionen. Efterårets iPhone sælger ikke som forventet

Apples nye trio af iPhones sælger ikke som forventet. Særligt den mere prisvenlige iPhone Xr skuffer.

Apple er i færd med at nedjustere produktionen af deres tre nye iPhones fra efteråret, iPhone Xs, Xs Max og Xr. Det skriver Cnet.

Efter telefonernes offentliggørelse i september, er de tre modeller ikke blevet taget så godt imod af forbrugerne, som markedsanalytikerne har forventet det.

Med det svigtende salg, sås der nu tvivl om, hvorvidt Apple kan møde forventningerne til det traditionelt stærke fjerde kvartal.

Apples nedjusteringer får følger for selskabets underleverandører, som også møder store udfordringer skriver the Wall Street Journal.

Selskaber som Qorvo, Lumentum Holdings og Japan Display, måtte forrige nedjustere deres kommende indtjening drastisk, lyder det. For de virksomheder udgør Apples ordrer alene mellem en tredjedel og halvdelen af omsætningen.

Det er særligt Apples mere prisvenlige model, iPhone Xr, der synes at have skuffet salgsmæssigt. Tidligere meldinger pegede på, at Apple sløjfede et planlagt boost i produktionen.

Apple har tidligere på måneden meddelt, at selskabet fremover ikke vil oplyse oplysninger om styksalg af iPhones, iPads og Macs fra og med næste kvartalsregnskab. I stedet vil selskabet fokusere på omsætningen og indtjeningen.

Se også: Test: Apples iPhone Xs er den bedste smartphone, der kan købes i dag – men prisen er derefter




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere