Apple skruer ned for iPhone-produktionen. Efterårets iPhone sælger ikke som forventet

Apples nye trio af iPhones sælger ikke som forventet. Særligt den mere prisvenlige iPhone Xr skuffer.

Artikel top billede

Det er særligt den mere prisvenlige og kulørte iPhone Xr som ikke sælger som den skal.

Apple er i færd med at nedjustere produktionen af deres tre nye iPhones fra efteråret, iPhone Xs, Xs Max og Xr. Det skriver Cnet.

Efter telefonernes offentliggørelse i september, er de tre modeller ikke blevet taget så godt imod af forbrugerne, som markedsanalytikerne har forventet det.

Med det svigtende salg, sås der nu tvivl om, hvorvidt Apple kan møde forventningerne til det traditionelt stærke fjerde kvartal.

Apples nedjusteringer får følger for selskabets underleverandører, som også møder store udfordringer skriver the Wall Street Journal.

Selskaber som Qorvo, Lumentum Holdings og Japan Display, måtte forrige nedjustere deres kommende indtjening drastisk, lyder det. For de virksomheder udgør Apples ordrer alene mellem en tredjedel og halvdelen af omsætningen.

Det er særligt Apples mere prisvenlige model, iPhone Xr, der synes at have skuffet salgsmæssigt. Tidligere meldinger pegede på, at Apple sløjfede et planlagt boost i produktionen.

Apple har tidligere på måneden meddelt, at selskabet fremover ikke vil oplyse oplysninger om styksalg af iPhones, iPads og Macs fra og med næste kvartalsregnskab. I stedet vil selskabet fokusere på omsætningen og indtjeningen.

Se også: Test: Apples iPhone Xs er den bedste smartphone, der kan købes i dag – men prisen er derefter

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Netcompany A/S

IT Manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job