Del af en større strategi: Nemlig.com lider endnu et økonomisk tab

Online-supermarkedet Nemlig.com rammer en ny rekord for omsætning, men mister fortsat dusinvis af millioner af kroner.

Artikel top billede

(Foto: Jacob Ø. Wittorff)

Netsupermarkedet Nemlig.com døjer stadigt med at gøre dagligvarehandel på nettet til en overskudsforretning. Det er til trods for en omsætning på rekordhøje 1,4 milliarder kroner, fremgår det af selskabets seneste regnskab.

I regnskabsåret 2018/2019 er det blevet til et samlet underskud på 52 millioner kroner efter skat. I forrige år lød underskuddet på 59 millioner kroner.

Siden Nemlig.com debuterede som nethandelsplatform har selskabet ikke kunnet fremvise et eneste overskud og har sammenlagt haft underskud for 320 millioner kroner, skriver Børsen.

Nemlig.coms administrerende direktør Stefan Plenge ser underskuddet som en del af en strategisk overvejelse.

” "Hvis vi ville, så kunne vi gøre Nemlig.com fuldstændig overskudsgivende i morgen. Det ville være så nemt som ingenting, men det tror vi ikke på, er den rigtige strategi på den lange bane," siger han og tilføjer, at det er en bevidst beslutning at Nemlig.com ofrer overskuddet.

I stedet er fokus på at få maksimeret volumen fremfor at skabe en overskudsforretning på den korte bane.

Læs også: Nemlig.com skifter ud i topledelsen med omfattende rokade: Her er selskabets nye CIO

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S