Netsupermarkedet Nemlig.com døjer stadigt med at gøre dagligvarehandel på nettet til en overskudsforretning. Det er til trods for en omsætning på rekordhøje 1,4 milliarder kroner, fremgår det af selskabets seneste regnskab.
I regnskabsåret 2018/2019 er det blevet til et samlet underskud på 52 millioner kroner efter skat. I forrige år lød underskuddet på 59 millioner kroner.
Siden Nemlig.com debuterede som nethandelsplatform har selskabet ikke kunnet fremvise et eneste overskud og har sammenlagt haft underskud for 320 millioner kroner, skriver Børsen.
Nemlig.coms administrerende direktør Stefan Plenge ser underskuddet som en del af en strategisk overvejelse.
” "Hvis vi ville, så kunne vi gøre Nemlig.com fuldstændig overskudsgivende i morgen. Det ville være så nemt som ingenting, men det tror vi ikke på, er den rigtige strategi på den lange bane," siger han og tilføjer, at det er en bevidst beslutning at Nemlig.com ofrer overskuddet.
I stedet er fokus på at få maksimeret volumen fremfor at skabe en overskudsforretning på den korte bane.
Læs også: Nemlig.com skifter ud i topledelsen med omfattende rokade: Her er selskabets nye CIO