Artikel top billede

Bag nyt Telenor-tilbud finder vi en vigtig lektie, som alle bør lære af

ComputerViews: Telenor er ude med et lokkende tilbud til mobilejere – bag tilbuddet finder vi en vigtig lektie.

Premium Kun for abonnenter
Denne Premium-artikel er normalt kun for abonnenter

Men vi har valgt at låse den op for at give dig et eksempel på den omfattende viden og de artikler, som du har adgang til som Computerworld Premium-abonnent.

Tak, lad mig læse den OK, fortæl mig mere om Premium

ComputerViews: Noget af det mest irriterende, man som mobilbruger kan komme ud for, er en splintret skærm.

Ud over at farlige glassplinter nu kan true dine håndflader, er det samtidig en bekostlig affære at tabe sin åbenbart for glatte smartphone på fortovet eller badeværelsesgulvet.

En simpel skærmreparation kan nemlig løbe op i flere tusinde kroner. Bare se her på Apples hjemmeside.

Derfor er det ikke mindre en lille genistreg, at Telenor nu som den første teleselskab herhjemme inkluderer en skærmgaranti i sine mobilabonnementer.

Har du købt mobilen igennem selskabet og skulle uheldet være ude, kan du få skiftet din skærm ud for mellem 149 kroner og 499 kroner. Du får endda en lånemobil udleveret, mens din mobil er til reparation.

Noget man kan lære af

Abonnementer med bonus-fordele er selvfølgeligt ingen nyhed.

Dem har alle de store danske teleselskaber budt på længe – men her byder Telenor på noget, som ikke kræver, at en tredjeparts-tjeneste skal indover.

Mest bemærkelsesværdigt er nok, at det er service, som vil have vakt interesse allerede for årevis siden - langt før, at der overhovedet var streaming-tjeneste som HBO, Spotify eller Mofibo af få som abonnements-bundle.

I Telenors nye træk ligger samtidig en dybere pointe.

Mens corona-pandemi har udløst ragnarok i en stribe industri- og service-virksomheder, synes virksomheder med abonnementsbaserede produkter at klare de udfordrende tider bedre.

Streaming-tjenester som Netflix har kronede dage i disse pandemi-tider, mens Apples service-ben bliver stadigt stærkere, mens hardware-afdelingen lider på grund af blandt andet pandemi-ramte produktionslinjer.

Læs også: Derfor sælger Apple sin seneste nye iPhone til spotpris: Alt tyder på at et strategiskifte er på vej

Tiden er den helt rette til at enten at udvide eksisterende eller opfinde nye abonnementspakker, enten for at minimere churn eller holde fast i udvalgte kunder.

Idéen om at en service, som burde have eksisteret på markedet i over et årti, først bliver til under en verdensomspændende krise, beviser at krisetider kan være innovationens moder.

Det smukke er endda, at rådet gælder bredt.

Frisøren længere nede på gaden, der nu benytter lejligheden til tilbyde ’klippe-abonnementer’ eller restauratøren der introducerer skemalagt udbringning per abonnement vil være dem, der klarer sig bedst, hvis en frygtet anden bølge af Covid-19 skulle lamme landet igen.

Se også: Fælleseuropæisk corona-app får vigtigt rygstød fra Apple og Google


Kunne du lide, hvad du netop har læst?

Artiklen er en del af Computerworld Premium

Med Premium får du adgang til eksklusivt indhold for abonnenter

Se mere Premium indhold

Med Computerworld Premium får du

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Pandoras store it-investeringer har ført til fordobling af onlinesalget under corona

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Lars Seier headhuntede Mærsk-veteran til sit kryptoprojekt: “Jeg er sikker på, at Mærsk ville vælge en blockchain-løsning som Concordiums, hvis de i dag skulle bygge en blockchain-løsning fra bunden”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Skattestyrelsen mangler it-viden og der bør spares på it-konsulenterne: Her er It-rådets syv anbefalinger til skatteministeren

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Penneo dropper First North og vil noteres på hovedbørsen Nasdaq: Forventer at kunne hente 100 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny bølge ruller ind over kommunale it-afdelinger: "Det er faktisk en vej, man godt kan gå som kommune. Det er ikke en eller anden flippet ting fra 60’erne"


Premium
Pandoras store it-investeringer har ført til fordobling af onlinesalget under corona
Allerede inden coronakrisens indtog havde smykkegiganten Pandora investeret kraftigt i digitalisering. Det var de her investeringer, der var med til at fordoble Pandoras onlinesalg alt imens selskabets butikker var tvangslukkede.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan: Sæt din fakturahåndtering på autopilot
Accounts payable automation frigør ressourcer i bogholderiet og minimerer risikoen for fejl, men hvordan kommer du i gang? Læs med her og få bud på, hvordan du opnår ”touchless flow.”