Bag nyt Telenor-tilbud finder vi en vigtig lektie, som alle bør lære af

ComputerViews: Telenor er ude med et lokkende tilbud til mobilejere – bag tilbuddet finder vi en vigtig lektie.

Premium Kun for abonnenter
Denne Premium-artikel er normalt kun for abonnenter

Men vi har valgt at låse den op for at give dig et eksempel på den omfattende viden og de artikler, som du har adgang til som Computerworld Premium-abonnent.

Tak, lad mig læse den OK, fortæl mig mere om Premium
ComputerViews: Noget af det mest irriterende, man som mobilbruger kan komme ud for, er en splintret skærm.

Ud over at farlige glassplinter nu kan true dine håndflader, er det samtidig en bekostlig affære at tabe sin åbenbart for glatte smartphone på fortovet eller badeværelsesgulvet.

En simpel skærmreparation kan nemlig løbe op i flere tusinde kroner. Bare se her på Apples hjemmeside.

Derfor er det ikke mindre en lille genistreg, at Telenor nu som den første teleselskab herhjemme inkluderer en skærmgaranti i sine mobilabonnementer.

Har du købt mobilen igennem selskabet og skulle uheldet være ude, kan du få skiftet din skærm ud for mellem 149 kroner og 499 kroner. Du får endda en lånemobil udleveret, mens din mobil er til reparation.

Noget man kan lære af
Abonnementer med bonus-fordele er selvfølgeligt ingen nyhed.

Dem har alle de store danske teleselskaber budt på længe – men her byder Telenor på noget, som ikke kræver, at en tredjeparts-tjeneste skal indover.

Mest bemærkelsesværdigt er nok, at det er service, som vil have vakt interesse allerede for årevis siden - langt før, at der overhovedet var streaming-tjeneste som HBO, Spotify eller Mofibo af få som abonnements-bundle.

I Telenors nye træk ligger samtidig en dybere pointe.

Mens corona-pandemi har udløst ragnarok i en stribe industri- og service-virksomheder, synes virksomheder med abonnementsbaserede produkter at klare de udfordrende tider bedre.

Streaming-tjenester som Netflix har kronede dage i disse pandemi-tider, mens Apples service-ben bliver stadigt stærkere, mens hardware-afdelingen lider på grund af blandt andet pandemi-ramte produktionslinjer.

Læs også: Derfor sælger Apple sin seneste nye iPhone til spotpris: Alt tyder på at et strategiskifte er på vej

Tiden er den helt rette til at enten at udvide eksisterende eller opfinde nye abonnementspakker, enten for at minimere churn eller holde fast i udvalgte kunder.

Idéen om at en service, som burde have eksisteret på markedet i over et årti, først bliver til under en verdensomspændende krise, beviser at krisetider kan være innovationens moder.

Det smukke er endda, at rådet gælder bredt.

Frisøren længere nede på gaden, der nu benytter lejligheden til tilbyde ’klippe-abonnementer’ eller restauratøren der introducerer skemalagt udbringning per abonnement vil være dem, der klarer sig bedst, hvis en frygtet anden bølge af Covid-19 skulle lamme landet igen.

Se også: Fælleseuropæisk corona-app får vigtigt rygstød fra Apple og Google


Kunne du lide, hvad du netop har læst?

Artiklen er en del af Computerworld Premium

Med Premium får du adgang til eksklusivt indhold for abonnenter

Se mere Premium indhold

Med Computerworld Premium får du

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

1 Premium-indhold

Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu

0 Premium-indhold

"Nu hænger mit store maleri på 3 meter i længden og 1,80 meter i højden så her hos Danmarks Statistik"

0 Premium-indhold

Dommen er faldet: Elbek & Vejrup frikendes i bestikkelsessag

0 Premium-indhold

Omstridt KMD-system fritages fra den nye krigsregel: 44 kommuner må fremover sende personoplysninger til udlandet

0 Premium-indhold

Den danske it-sektor sætter omsætningsrekord for årets første tre måneder trods coronakrise: Har omsat for 63,2 milliarder


Premium
Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu
Uden cloud og den rette cloud-strategi havde DR ikke haft samme muligheder eller nye digitale produkter. Det fortæller CIO Mikkel Müller til Computerworld - hvor han også uddyber hvordan han ser resten af it-landskabet bevæge sig mod cloud og hvordan udviklere efterspørger de moderne værktøjer.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Det skal dit endpoint detection and response-system kunne
EDR, eller endpoint detection and response, lovede egentlig bedre it-sikkerhed og bedre overblik. Men resultaterne er ikke helt overbevisende. I dette whitepaper kan du læse om nogle af begrundelserne for, at traditionel EDR kan drille – blandt andet et systemerne kæmper med manglende integration af data fra andre kilder. Samtidig får du i dette whitepaper en checkliste for, hvad du kan forvente at dit endpoint detection and response-system skal kunne samt en række relevante use cases.