Apple afprøver helt nyt format ved årets WWDC-udviklermesse

Apple dropper stormessen i Californien. I stedet inviteres millionvis af udviklere til en ’fuldstændig ny online-oplevelse’.

Artikel top billede

Den årlige WWDC-udviklermesse bliver ikke afholdt i Californien som det plejer. I stedet rykker de mange udvikler-events online for at afværge eventuelle sundhedsrisici forbundet med den verserende corona-pandemi.

Den virtuelle messe løber af stablen fra 22. juni og fortsætter en uge frem, hvor der blandt andet vil fremvises kommende udgaver af kommende iOS, iPadOS, macOS, tvOS og watchOS versioner.

Her forventes Apple blandt andet at løfte sløret for iOS 14’s nye fitness app, WatchOS nye søvn-tracking feature, samt iPadOS udvidede mus-support, skriver The Verge.

Alle udviklere i Apples udviklerfællesskab kan deltage i online-messen, hvilket giver 23 millioner udviklere adgang til den virtuelle konference, hvor Apple lover at tilbyde en ’fuldstændig ny online-oplevelse’.

“Vi glæder os til at mødes online i juni med det globale udviklerfællesskab og fortælle dem om alle de nye værktøjer, som vi har arbejdet på, for at hjælpe dem med at udvikle endnu mere utrolige apps og tjenester. Vi ser frem til at komme med flere oplysninger om WWDC20, når vi nærmer os den spændende event,” siger Phil Schiller, Apples Senior Vice President for Worldwide Marketing.

Op til eventet inviterer selskabet unge og studerende til at deltage i konkurrencen ’Swift Playgroud Challenge’, hvor unge skal skabe en interaktiv scene i programmeringssproget Swift Playground eller Xcode. Vilkårene kan læses her.

WWDC 2020 bliver 31. udgave af messen, som første gang slog dørene op i 1987.

Læs også: Det virker altså overraskende godt: Derfor bør du prøve at styre din iPad med en mus

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | København

Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Digital transformation | København Ø

Analytics, BI og AI

Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S