Nu tager Twitter penge for sin tjeneste: Mød ’Twitter Blue’

Twitters abonnementstjeneste ’Twitter Blue’ er gået i luften – men kun for udvalgte brugere.

Artikel top billede

Det sociale nyhedsmedie Twitter er officielt ude med sin første abonnementstjeneste, Twitter Blue.

Nu tager selskabet sig betalt for en række premium-funktioner, som skulle gøre det enklere og mere overskueligt at bruge tjenesten og give de udvalgte brugere unikke fordele, såsom at slette og omgøre et tweet indenfor en given tidsperiode.

Twitter Blue brugere vil kun organisere bogmærker under nye underfaner, som samtidig kan farvekodes, for et øget overblik.

Dertil kommer en såkaldt ’Reader mode’, som fjerner reklamer og andre forstyrrende elementer, når der scrolles i feedet.

De nye funktioner vil koste brugerne 2,99 amerikanske dollar om måneden, knap 20 danske kroner herhjemme.

Kun udvalgte brugere

Inden du tager kreditkortet frem, skal du væbne dig med tålmodighed, da Twitter Blue indtil videre er forbeholdt udvalgte brugere i Australien og Canada.

Hvornår Twitter Blue bliver tilgængelig i øvrige markeder, vil selskabet ikke oplyse endnu.

Netmediet Techcrunch noterer her, at Twitter tidligere har været adskillige måneder om at brede ny funktionalitet omkring tidligere, hvorfor det også forventer, at det vil tage tid inden Twitter Blue abonnementer bliver bredt tilgængelige.

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job