Nu tager Twitter penge for sin tjeneste: Mød ’Twitter Blue’

Twitters abonnementstjeneste ’Twitter Blue’ er gået i luften – men kun for udvalgte brugere.

Artikel top billede

Det sociale nyhedsmedie Twitter er officielt ude med sin første abonnementstjeneste, Twitter Blue.

Nu tager selskabet sig betalt for en række premium-funktioner, som skulle gøre det enklere og mere overskueligt at bruge tjenesten og give de udvalgte brugere unikke fordele, såsom at slette og omgøre et tweet indenfor en given tidsperiode.

Twitter Blue brugere vil kun organisere bogmærker under nye underfaner, som samtidig kan farvekodes, for et øget overblik.

Dertil kommer en såkaldt ’Reader mode’, som fjerner reklamer og andre forstyrrende elementer, når der scrolles i feedet.

De nye funktioner vil koste brugerne 2,99 amerikanske dollar om måneden, knap 20 danske kroner herhjemme.

Kun udvalgte brugere

Inden du tager kreditkortet frem, skal du væbne dig med tålmodighed, da Twitter Blue indtil videre er forbeholdt udvalgte brugere i Australien og Canada.

Hvornår Twitter Blue bliver tilgængelig i øvrige markeder, vil selskabet ikke oplyse endnu.

Netmediet Techcrunch noterer her, at Twitter tidligere har været adskillige måneder om at brede ny funktionalitet omkring tidligere, hvorfor det også forventer, at det vil tage tid inden Twitter Blue abonnementer bliver bredt tilgængelige.

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Midtjylland

Politiets Efterretningstjeneste

Sektionsleder for Systemer i PET

Københavnsområdet

KMD A/S

Product Owner

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S