Kom og hør hvordan fremtidens weboplevelse bliver – og mød de bedste på nettet i Danmark i dag.

Program

9:00 Indregistrering
Kom i god tid og check Danmarks bedste websites på de opstillede skærme

10:00 Velkomst
Chefredaktør Mikael R. Lindholm, Computerworld, ordstyrer
Det gode website bliver omdrejningspunktet for fremtidens kommunikation og handel.

10:15 Danmarks bedste websites 2007
Direktør Henrik Vincentz, Userneeds.
Danmarks top 100 websites – Hvad er succeskriterier på nettet, metode og hvem er bedst?

10:45 Danmarks webchamps 2007
Lektor Anker Helms Jørgensen, IT-Universitet.

Danmarks bedste webarkitekter 2007 - hvem er de, og hvad gør de?
Præsentation af vindernes websites og interview med vinderne ved teknologiredaktør Kurt Westh Nielsen, Computerworld.

11:30 Fremtidens weboplevelse? Et helt nyt liv
John “Pathfinder Linden” Lester, Community Developer, Linden Lab, fortæller om udviklingen af Second Life, og tager deltagerne med på en rundvisning i den nye digitale verden, som repræsenterer fremtidens weboplevelse. Hvad der venter af muligheder og krav til fremtidens website, hvor vi ikke læser, lytter og ser, men oplever os frem?

12:30 Frokost

13:30 Big business satser på 3D
Kevin Aires, Project Manager, The Greater IBM Connection.

I en tid hvor virtuelle verdener som ”Second Life”
trækker overskrifter i den daglige nyhedsdækning, er
det passende at se nærmere på, hvad IBM som en af
de større spillere foretager sig, og hvordan virksomheden
ser fremtiden for disse teknologier. Specielt
hvordan en af de større ting i 2006, de sociale web
2.0 netværks-sites som Facebook og Xing, kan
udvikle sig til virtuelle verdener, der giver mulighed
for interaktion ”ansigt til ansigt”.

14:15 Når brugerne skaber verden
Aimee Weber er en af stjernedesignerne i de nye virtuelle webuniverser – hun har skabt en række af de nye bygninger og projekter i Second Life, som hun viser og forklarer tankerne bag. Hvordan ser hun på brugernes krav og muligheder på nettet – hvad er succeskriterierne for den gode web-designer og hvad bringer fremtiden?

15:00 Pause

15:30 House of Horizons
Jens Roland, Virtual Worlds Manager i Innovation
Lab og leder af projekt House of Horizons fortæller
om det nye virtuelle eksperimentarium i Second Life,
som Innovation Lab, IBM og Computerworld står
bag. Her bliver fremtidens brugeradfærd testet og
mulighederne for et virtuelt innovationsrum afprøvet.

16:00 Spørgsmålet om Web 2.0
John Lester, Andrew Reynolds, Aimee Weber,
Jens Roland, Henrik Vincentz, Anker Helms
Jørgensen og vinderne af Webchamp 2007
debatterer live nøglespørgsmål om fremtidens
internet med deltagerne.

Moderator: Teknologiredaktør Kurt Westh
Nielsen, Computerworld.

17:00 Afslutning
Netværksdrinks.

Tid og sted
Den 20. februar 2007
Radisson SAS Scandinavia
Amager Boulevard 70
2300 København S




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer & Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Business intelligence: Selvbetjening og automatisering styrker din BI-løsning

En ny generation af løsninger inden for business intelligence og analytics skaber helt nye muligheder for, at man kan anvende analyserne mere aktivt i dagligdagen til at styrke forretningen.

21. august 2018 | Læs mere


Content management: Optimér din digitale tilstedeværelse på tværs af platforme

Et velfungerende CMS-system er fundamentet under enhver organisations digitale tilstedeværelse. Med det rigtige CMS kan du øge effektiviteten, få bedre kontakt til dine kunder og medarbejdere og optimere mange processer. På dette formiddagsseminar får du præsenteret nogle af de bedste CMS-løsninger i markedet lige nu.

22. august 2018 | Læs mere


Infrastruktur – on premise, outsourcing eller cloud?

Det er vigtigere end nogensinde at have et stabilt, effektivt og sikkert it-driftsmiljø. Hør om de nyeste teknologier og løsninger. Hør også om de nyeste cloudløsninger der muliggør Infrastruktur as a Service (IaaS), samt mulighederne for outsourcing. På det gratis formiddagsseminar bliver du klædt på til at træffe de afgørende beslutninger om fremtidens infrastruktur i din virksomhed.

23. august 2018 | Læs mere






Premium
Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej
Interview: Manglende omsætning hos Novo Nordisk og stor fremgang i tre andre sektorer betyder, at NNIT gør sig mere uafhængig af Novo Nordisk. Her er de vigtigste punkter i selskabets nye regnskab. Interview med finansdirektør Carsten Krogsgaard Thomsen.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.