Artikel top billede

Google-stifter køber billet til tur ud i rummet

Googles medstifter, Sergey Brin, skal en tur ud i rummet. Millionerne sidder løst i lommen, men hvad gør det, når bankbogen er pakket til randen med dollar?

Det kan være svært at finde nye udfordringer, når man her erobret den højteknologiske platform på jorden.

Men heldigvis kan man jo slippe jordforbindelsen og sætte kursen mod højere himmelstrøg.

Det er netop, hvad Googles medstifter Sergey Brin har tænkt sig at gøre. Han skal nemlig en tur ud i rummet.

Den 34-årige Google-mand har investeret godt 24 millioner kroner i Space Adventures, der er et firma, der sender rige turister en tur ud i rummet med den russiske Soyuz-raket.

Det indbetalte beløb sikrer Sergey Brin et af to sæder på en flyvning til den internationale rumstation.

Rejsen er planlagt til at finde sted i 2011.

Sergey Brin er ikke den første it-mand, der besøger den internationale rumstation.

Mark Shuttleworth, der er kendt som manden bag Ubuntu-styresystemet, er et andet eksempel på en rumturist.

Han blev nemlig kendt i hele verden den 25. april 2002, hvor han ligeledes deltog i en rumrejse på den russiske Sojuz TM-34 mission.

Shuttleworth tilbragte dengang otte døgn i rummet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere