Sådan vil Microsoft vinde dig over til IE9

Microsoft vil vinde brugerne tilbage til Internet Explorer med to teknologiske hovedvåben. Se hvilke her.

Computerworld News Service: Den næste version af Internet Explorer, IE9, er stadig i det spæde "Platform Preview"-stadie, men Microsoft slår allerede nu på tromme for den ny browser og giver udviklerne mere tid til at teste hastigheden, kompatibiliteten og ydelsen i den tidlige udviklerversion.

Du kan læse mere om IE9 her.

I takt med at flere erhvervsapplikationer ender online, bliver browsernes ydelse og pålidelighed vigtigere for it-cheferne.

I løbet af det sidste år har Internet Explorer tabt otte procentpoint af sin markedsandel, mens browsere som Firefox, Chrome og Safari alle har vundet markedsandele, viser tal fra Net Applications.

Det kan du læse mere om her.

Hurtigere JavaScript-motor
Microsoft sigter efter at vinde brugerne tilbage med to hovedforbedringer i IE9: Understøttelse af HTML5 og en ny, hurtigere JavaScript-motor ved navn Chakra, fortæller general manager for Internet Explorer, Dean Hachamovitch.

"IE9 vil gøre HTML5-applikationer bedre ved at udnytte pc'ens hardware via Vista og Windows 7," siger han.

Med pc'ens hardware mener Hachamovitch den grafiske processor, GPU'en, som står for megen grafisk udregning i arbejdsbyrder såsom videoredigering og spil.

I en demonstration under hans foredrag ved MIX10 midt i marts sammenlignede Hachamovitch afspilningen af en HTML5-video i HD-kvalitet i IE9 Platform Preview på en Windows 7-netbook med den samme video afspillet i Chrome-browseren.

I Chrome hakkede videoen og brugte hele CPU'ens arbejdskraft, mens videoen i IE9 kørte glat og brugte langt mindre processorkraft.

Hachamovitch har været urokkelig i sin mission om at basere IE9 på GPU-drevet HTML5, der er den mest avancerede version af hypertext markup language, som er markup-sproget bag alle websider.

HTML5 bruger computerens GPU til at understøtte rigere video, audio og grafik direkte i browseren, hvorved noget af arbejdsbyrden gerne skulle løftes fra CPU'en, og derved øge computerens generelle ydelse.

Det ultimative potentiale ved HTML5 er, at det vil sætte en stopper for afhængigheden af downloadede proprietære browsertilføjelser såsom Adobe Flash.

Læs også: Windows Phone 7 og open source hitter hos Microsoft-udviklerne.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Internet of Things er klar til næste fase: Forretning, teknologi og sikkerhed

Der er blevet talt og skrevet meget om Internet of Things i de senere år. Internet of Things bevæger sig nu ind i en ny fase, hvor løsningerne og anvendelsesmulighederne stiger hastigt i antal samtidig med, at det egentlige potentiale er klar til at blive indfriet. Vi sætter fokus på forretningsmulighederne og på hvordan I kan komme igang samt på udfordringer med sikkerhed, privacy og it-drift.

23. oktober 2018 | Læs mere


Fremtidens It service management: Optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

24. oktober 2018 | Læs mere


Fremtidens kommunikation: Hvad skal der til for at du kan følge med morgendagens digitale krav?

Fremtidens kommunikation: Hvad skal der til for at du kan følge med morgendagens digitale krav? Fokus for de fleste virksomheder er på at være på forkant med den digitale udvikling, der går stærkere end nogensinde tidligere. Cisco ved om nogen hvor vigtigt det er at kunne levere ”customer experience” på tværs af teknologiske platforme og med en agilitet der matcher den øgede konkurrence.

01. november 2018 | Læs mere






Premium
Herning Kommune kæmper med at inddrage borgerne i udviklingen af ny it: "Viljen og ordene er der, men det tager tid," siger it-chef
It i det offentlige: Det offentlige dumper, når det kommer til at inddrage brugerne i udviklingen af kommende it-løsninger, viser en undersøgelse. It-chef Poul Venø kæmper med at få det til at lykkes. "Man skal også forstå den kompleksitet, vi arbejder med i kommunerne," forklarer han.
Computerworld
Google indfører Android-gebyr efter kæmpe EU-bøde: Android-producenter skal nu betale for brug af Google-tjenester
Efter sommerens kæmpe EU-bøde indfører Google licensbetaling for Android-producenters brug af blandt andet Play Store. Men "Android vil forblive gratis og open source," lyder det fra selskabet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .