1 / 6
Du åbner Guiden Regler ved at klikke på Avancerede indstillinger-knappen i Opret ny regel-dialogboksen eller ved at vælge Funktioner-menuen | Regler og advarsler og klikke på Ny regel-knappen øverst i Regler og beskeder-dialogboksen.
Læs også artiklen "Sådan får du Outlook til at sortere posten for dig".
Husk at du kan få mere inspiration til at bruge regler: Officetips.dk
2 / 6
Så starter Guiden Regler. Vælg, om nye regler skal oprettes ud fra en skabelon eller ud fra en helt tom regel. Klik på Næste-knappen.
3 / 6
Vælg den eller de betingelser, mailen skal opfylde, for at reglen anvendes på den. Markér den eller de betingelser, der skal opfyldes i den øverste rude, og tilpas kriterierne for de enkelte betingelser ved at klikke på linkene i betingelserne i den nederste rude. Klik på Næste-knappen.
4 / 6
Hvilken handling eller handlinger skal der udføres på den pågældende mail? Vil du for eksempel flytte mailen til en bestemt mappe, markeres "flyt den til mappen <mappenavn>" i den øverste rude. I den nederste klikker du på <mappenavn>-linket og vælger den mappe, meddelelsen skal flyttes til. Klik på Næste-knappen.
5 / 6
I dette trin skal du opstille undtagelser for, hvornår den handling, du vil udføre på mailen, ikke skal udføres. Det foregår på samme måde, som beskrevet i de forrige trin.
Vælg betingelse foroven og definér variable i nederste rude. Klik på Næste-knappen.
6 / 6
I guidens sidste trin skal du navngive reglen og vælge, hvorvidt reglen skal køres på de mails, der allerede ligger i Indbakke-mappen, om reglen skal aktiveres nu, eller om den blot skal oprettes. Afslut oprettelsen ved at klikke på Udfør-knappen.