Annonceindlæg fra BESTSELLER

Ny it-platform skal skabe fundamentet for fremtidig vækst i BESTSELLER

Hos BESTSELLER er vi fulde af forventning; vi står midt i én af verdens største og mest ambitiøse implementeringer af Microsoft Dynamics 365.

De første 13 medarbejdere satte d. 1. maj i år deres virtuelle fødder i vores nye ERP-system baseret på Microsoft Dynamics 365. En dag, vi hos BESTSELLER har set frem til siden projektets opstart. Dette er kun én ud af mange milepæle på rejsen mod de flere tusinde brugere, vi vil få ombord i løbet af de næste 3-4 år.

Hos BESTSELLER vil vi selv
Hvor andre virksomheder inden for modebranchen outsourcer flere af de svære opgaver, har vi hos BESTSELLER en ambition om at være dygtige nok til selv at løfte de mest komplekse opgaver.
Derfor er omkring 85 it-kolleger i dag involverede i projektet i tæt samarbejde med repræsentanter fra resten af BESTSELLER.
Efterhånden som it-platformen implementeres, vil antallet af involverede it-kolleger stige.

Ambitionerne er store

ERP-systemet er en del af BESTSELLERs nye cloud-baserede it-platform, BestOne, som skal understøtte forretningen på en helt ny måde. Udover ERP-systemet består BestOne også af en "best-of-breed" PLM-applikation, Centric8 fra Centric Software. Ambitionerne for implementeringen er store.

Finans- og logistikfunktionerne og alle BESTSELLERs brands på samtlige markeder er omfattet af implementeringen. Retail og HR er i beslutningsprocessen og kører lige nu som pilotprojekter. ”Vi har allerede testet Dynamics 365 Retail-løsningen i et par udvalgte butikker, og feedbacken er positiv: Simpel at bruge, hurtigere transaktioner samt flere og bedre funktionaliteter. Så vi glæder os til at se, hvordan det udvikler sig,” fortæller Kim Guldager, Senior Programme Engagement Manager hos BESTSELLER.

En transformation i BESTSELLER

Den nye it-platform skal ikke kun understøtte vores konkurrenceevne og fremtidige vækst. Den skal også være en gevinst for den enkelte medarbejder: ”BestOne skal understøtte vores medarbejdere på en intuitiv og effektiv måde. Bedre teknologi i vores værdikæde vil gøre os mere effektive, både igennem automatiserede processer og mere pålidelig data,” fortæller Pernille Geneser, CIO i BESTSELLER. 

”Vi er på tværs af brands og corporate functions blevet enige om vores fælles fremtidige processer,” fortæller Pernille Geneser og fortsætter: ”Dette har lagt grundstenen for vores forestående arbejde frem mod udrulningen af den fulde platform hos alle vores brands”. 

Bygger stort, men starter småt

For at sikre fremgang og minimere ricisi foregår implementeringen med forskudte ”go-lives”. De første brugere på it-platformen var derfor 13 finansmedarbejdere i Schweiz og Polen. "Denne go-live var startskuddet til en række af go-lives de næste 3-4 år, så vi går en spændende tid i møde med mange udfordrende opgaver,” fortæller Nicolas Skovmand, Senior Programme Implementation Manager hos BESTSELLER, og uddyber: ”Vi fortsætter med finansudrulningen, og sideløbende ruller vi ud på logistik for derefter at gå live med det første brand”.

De første brugere på platformen er tidligere SAP-brugere, og for dem har det derfor været en omvæltning at skifte system. ”Men der er optimisme at spore, og der er i BESTSELLER enighed om, at en integreret it-platform vil skabe synergier, som vil gavne os alle,” slutter Nicolas Skovmand.

BESTSELLER går ”all-in”

Hos BESTSELLER har vi fået adgang til den nyeste version af Dynamics 365. Fordi implementeringen er af en betydelig størrelse, selv for Microsoft, er vi i direkte kontakt med Microsofts udviklingsafdeling i både USA og Danmark. Det giver BESTSELLERs medarbejdere mulighed for at påvirke den fremtidige standardløsning for systemet.

"Vi har allerede nu haft stor indflydelse på udviklingen af Dynamics 365,” forklarer Kim Guldager og fortsætter: ”Især inden for logistik og retail har vi været med til at bane vejen for fremtidens måde at arbejde på, hvilket er en kæmpe mulighed for BESTSELLER."

Premium
Steffen Andersen er en af Danmarks bedste CIO'er: Styrer Adform i et vildt teknologiræs mod gigantiske konkurrenter
Nomineret til Årets CIO 2018: Tag med på et vildt teknologiræs med 2,7 milliarder visninger, budprocesser på 300 millisekunder, millioner af transaktioner i sekundet og konkurrenter som Facebook og Google. Læs her, hvordan Steffen Andersen, CIO hos Adform, sikrer, at virksomheden er helt fremme teknologisk.
Computerworld
Se listen: Disse it-virksomheder drømmer de danske it-studerende om at arbejde for
Konsulenthusene buldrer frem på listen over de virksomheder, som de danske it-studerende helst vil arbejde for. "Konsulenthusene har simpelthen øget kendskabet til sig selv som arbejdsgiver blandt de it-studerende. Det kræver heftig aktivitet på de sociale medier og universiteterne," lyder det fra Universum, der står bag undersøgelsen.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
Hvilken slags CRM understøtter bedst din forretning?
Hvordan vælger jeg det rigtige CRM-system? Hvad skal jeg prioritere? Denne guide giver dig et solidt grundlag for at vælge det CRM-system, der understøtter netop din virksomhed og jeres processer bedst – og som støtter op om arbejdet med bl.a. salg, marketing og service gennem den samlede kunderejse. Du får også konkrete og brugbare tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at CRM bliver en naturlig og selvfølgelig del af dine medarbejderes dagligdag. Hvilket jo er grundlaget for, at det samlede CRM-projekt bliver til en succes.