Vi vidste det måske godt, men nu er det bevist: Håndbold og speedway er mest populært i Jylland - i hvert fald ifølge Googles nye søgetjeneste Google Insights for Search.
Google præsenterede i sidste uge en anden ny tjeneste, og nu kommer der altså endnu en.
Google Insights for Search giver mulighed for at finde ud af hvem, der søger på et hvilket som helst emne eller ord.
Du kan bruge tjenesten til at se:
- Søgetendenser over tid - (hvordan brugernes interesse for et bestemt emne stiger og daler).
- Regional interesse - (se hvilke lande, byer og regioner, der har størst interesse for et bestemt emne).
- Mest søgte ord og relaterede ord, hvor antallet af søgninger stiger - (undersøg hvilke søgninger med relation til dine egne søgeord, der er mest populære og hvilke, der stiger i popularitet).
- Afgræns dine indsigtssøgninger efter kategori - (få vist topsøgningerne inden for en kategori, for eksempel stigende søgninger inden for 'kendisser' eller populære søgninger i 'bilmærker').
Du vælger selv et søgeord, et eller flere lande og en afgrænset tidsperiode.
På den måde kan du se hvor i Danmark, der bliver søgt mest på 'Gucci', hvilket land der søger mest på 'volvo' eller se over tid, hvor interesserede danskerne er i 'iPhone'.
Mulighederne er uendelige, og søgetjenesten giver et nuanceret - og underholdende - billede af vores søgninger på nettet.
Gå på opdagelse hos Google her: