Der er kamp om kunderne i Nordjylland. Det er ikke kun Høj Data, der har madding ude efter kunder fra krakkede EDB-hjørnet og Dataxperten. Også Carsten Jensen fra Jysk Tech-it, øjner muligheden for kundetilgang.
"Kunne man få fat i nogle af kunderne ville det være helt fint," lyder det på godt underdrevent nordjysk fra Carsten Jensen, som fortsætter:
"Jeg har da kørt lidt aggressivt med annoncer her på det sidste. Det er da bestemt ikke nogen hemmelighed, at jeg også gerne vil have fat i nogle af de kunder, som EDB-hjørnet har efterladt."
Og selv om Carsten Jensens butik tager udgangspunkt i Hirtshals, der ligger 50 kilometer fra EDB Hjørnet, så ser han ikke det som en hindring. Kunder i Nordjylland er vant til de store afstande.
Og samtidig tror Carsten Jensen også, at det handler om, at krisen har ramt Nordjylland meget hårdt. Og det har kostet nogle livet. Og for de overlevende forhandlere, gælder det om, at man må indrette sig i forhold til, hvad kunderne efterspørger.
"Jeg tror, at krisen har ramt de nordjyske forhandlere lidt hårdere, end man er ramt andre steder. Det er tydeligt, at vi er midt i en finanskrise. Kunderne har bare ikke råd til at give 1000 kroner til 1500 kroner i timen, når de skal have løst en opgave," siger Carsten Jensen.
Af samme grund har han også kastet sig over cloud-løsninger, som han forventer kommer til at udgøre en større del af hans forretning i fremtiden.
"Jeg kan allerede tilbyde hostet C5 og har nogle kunder, der bruger Office-pakken online. Jeg regner helt klart med, at jeg også kommer med på Office 365. Det er fremtiden. Og den skal jeg være med i," slutter Carsten Jensen.