Proshop-direktør Poul Thyregod har sammen med direktør Per Kirchner fra software og e-commerceselskabet Novicell, overtaget NN Markedsdata, som hidtil har været en del af »De Gule Sider«, som for nylig krakkede.
»Jeg ser opkøbet som en strategisk investering, som føjer sig til den række af selskaber, jeg allerede har sat penge i,« siger Poul Thyregod, som med sin seneste investering tager endnu et skridt ind på scenen som egentlig it-investor.
NN Markedsdata står bag en af de førende og mest brugte erhvervsdatabaser i Danmark - Navne & Numre Erhverv, som Thyregod selv betegner som »et lille guldæg«. Han satser derfor på at udnytte NN Markedsdatas markedsposition som udgangspunkt for yderligere vækst.
»Alle virksomheder har brug for opdaterede erhvervsinformationer og -data af høj kvalitet. Netop nu hvor de fleste virksomhedsledere tænker sig om to gange før man indgår en kontrakt med en ny kunde eller leverandør, er opdateret viden om virksomhedens økonomi, ejerforhold og kreditværdighed en afgørende faktor for at træffe den rigtige beslutning,« siger Poul Thyregod.