Artikel top billede

Microsofts store cloud-tjeneste ramt af nedbrud

Microsofts Azure-tjeneste ramt af globalt nedbrud.

Microsofts Azure cloud-infrastruktur gik onsdag ned med et ordentligt brag i et nedbrud, der ramte globalt og derfor har kunnet mærkes af Microsofts cloud-kunder over hele verden.

Første melding fra Microsoft lød, at selskabet "oplevede et issue med Windows Azure service management."

Det betød ifølge selskabets første melding, at kunderne ikke ville være i stand til at "udføre service management operations."

Først næsten 12 timer senere kunne Microsoft melde, at alle funktioner nu kørte igen.

"Vi er stadig nødt til at gennemgå nogle ting, før vi kan restore hele systemet fuldstændigt," lød det dog.

Mange ramt

Mindst 3,8 procent af alle de hostede services i cloud-tjenesten blev ramt af nedbruddet, hedder det.

Blandt andet har SQL Azure Data Sync-tjenesten været utilgængelig i både Europa, USA og Asien.

Der opstod også en del problemer med Access Control 2.0, Azure Reporting, Azure Marketplace og Azure Service Bus.

En stor del af det indledende redningsarbejde bestod i at undgå, at nedbruddet ville sprede sig.

Microsoft vil dog ikke udelukke, at kunder i blandt Nordeuropa kan opleve performance-problemer som følge af nedbruddet.

"Det er muligt, at man vil opleve problemer med indgående trafik, mens udgående applikationer fortsat vil kunne køre. Nedbruddet berører ikke storage-tjenesterne," lyder det fra Microsoft.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere