Derfor skal du ikke lave Facebook-konkurrencer

Du skal passe på med Facebook-konkurrencer: De virker som en magnet på præmiejægere og bingoelskere.

Gavekort, iPads og eksotiske rejser.

Det er bare nogle af de ting, som virksomheder lokker med i konkurrencer på Facebook.

En præmie kan være en let og effektiv adgang til at få flere likes på sin Facebook-side, men det er ikke ensbetydende med, at det er et godt middel at benytte sig af, mener Facebook-ekspert Thomas Bigum. 

Han forklarer, at der skal være en meget tæt sammenhæng mellem det, du vil kommunikere med din side, og så den præmie som du udlodder.

"Jeg skal hilse dig og sige, at jeg hurtigt kan få mange likes, hvis jeg udlover en præmie på 25.000 kroner. Men spørgsmålet er, om det er de rigtige mennesker, der liker min side," siger han.

Pas på bingo-segmentet
For at få en effektiv kommunikation via din Facebook-side er det vigtigt, at du rammer din målgruppe ret præcist.

Men ifølge Thomas Bigum er der en risiko for, at mange af de personer, der ender med at like dit produkt, udelukkende er interesseret i den præmie, du tilbyder.

"I dag findes der en helt særlig gruppe af danskere, der udelukkende er på Facebook for at deltage i konkurrencer. Der findes fora, hvor de sidder og diskuterer, ‘hvor kan vi vinde noget i dag'. Det er et helt bingo-segment, der ikke laver andet end at deltage i konkurrencer og jage præmier," siger han.

Har du fundet en god idé til en konkurrence, hvor præmien matcher din målgruppe, skal du desuden være opmærksom på, at konkurrencen skal overholde Facebooks konkurrenceregler.

I denne artikel kan du læse en vejledning til, hvordan du gør det.

Læs også:

Derfor skal du ikke købe Facebook-annoncer

Facebook klar med App Center  

Sådan undgår du at Facebook sletter dit firmas side



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få det optimale it-miljø i skyen: Sådan udnytter du de førende cloud-platforme

Det moderne it-miljø udspringer af skyen. Cloud-løsningerne er mere effektive, lettere at håndtere, og frigiver ressourcer i din organisation, så I kan fokusere på kerneforretningen. Kom og hør bl.a. Amazon, Riverbed, TDC Hosting, interxion, Oracle, Citrix og NetApp omkring deres bud på det optimale cloud-miljø.

28. september 2016 | Læs mere


Sikkerhed i virksomheden - Ballerup

Angrebene på it-sikkerheden bliver stadig mere målrettede og professionelle. Det sætter dig som sikkerhedsansvarlig i et krydspres mellem behovet for oplyste brugere, behovet for at etablere et forsvar og samtidig behovet for at overholde budgetterne. Kom og hør, hvordan du skaber større sikkerhed i din virksomhed.

05. oktober 2016 | Læs mere


Netværksvirtualisering, SSD og storage

Mange overvejer i dag at flytte hele eller dele af it-opgaverne ud i en cloud-løsning, mens andre opgaver - som regel de forretningskritiske - ofte bliver hjemme. Det gør det gode datacenter til en afgørende brik for enhver virksomhed. Kom og hør Danmarks bedste datacenter-leverandørers bud på fremtidens datahåndtering.

11. oktober 2016 | Læs mere





Computerworld
Nordkoreas internet tvunget i knæ efter afsløring af landets 28 websites
Afsløringen af Nordkoreas blot 28 hjemmesider har resulteret i så megen nysgerrighed, at besøgende udefra har lagt flere af landets hjemmesider ned.
CIO
Gigantisk underskud til CSC Danmark: Har tabt næsten en milliard kroner på et år
CSC Danmark har i det seneste år tabt 930 millioner kroner ud af en omsætning på 2,7 milliarder kroner. Er den rivende gal i selskabet?
Channelworld
Atea sigtet i stor bestikkelsessag: Kan komme til at koste selskabet dyrt
Også Atea er sigtet af politiet i den store bestikkelsessag. Det kan komme til at koste selskabet dyrt.
White paper
Sådan følger du med den moderne forbruger
Virksomheder er nødt til at optimere deres kontaktpunkter for ikke at fremmedgøre deres mest kritiske interessenter. Læs i dette white paper hvordan