Hver anden spam-mail kommer fra Asien

Den seneste opgørelse fra Sophos viser, at Indien er det værste spam-land.

Annonce:
Annonce:
Sophos har udsendt en liste med de lande, der har spredt mest spam i andet kvartal af 2012. I Nordamerika er der tale om en markant reduktion i mængden af spam, der produceres, men samtidig sker der en stigning i Asien. Faktisk er det halvdelen af al spam, der nu kommer fra asiatiske lande.

På førstepladsen ligger Indien. Det er kun 5,3 pct. af verdens internet-brugere, der lever i Indien, men 11,4 pct. af verdens spam kommer fra dette land. Et europæisk land ligger på andenpladsen. Det er Italien, der er ansvarlig for 7 pct. af verdens spam. Sydkorea ligger på tredjepladsen med 6,7 pct.

For at finde Danmark skal man helt ned på en 77. plads. Det er kun 0,11 pct. af al spam, der kommer fra danske computere. Dermed ligger Danmark omtrent på niveau med Sverige (0,15 pct.) og Norge (0,06 pct.).

Hvis man kigger på fordelingen mellem kontinenterne, så står Asien altså for halvdelen af verdens spam, mens Europa kommer ind på 26,4 pct. og Nordamerika på 8,6 pct.

Selvom de berømte "Nigeria-mails" har fået meget opmærksomhed, så er det kun 3,6 pct. af al spam der kommer fra det afrikanske kontinent.

Ifølge Sophos skyldes den asiatiske dominans, at der findes et meget stort antal malware-inficerede computere med dårlig beskyttelse, som indgår i botnet og altså bliver brugt til at sende spam.

I sidste uge fik man ram på botnettet Grum, som har været blandt de tre største botnet i verden. Det betyder ifølge efterforskerne, at mængden af spam med ét slag er halveret.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TDC Hosting A/S
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-drift - billigt og effektivt

It-drift skal klares billigt og effektivt - og måske skal du endda spare på driften i år? Computerworld Events sætter fokus på it-driften og hvordan du balancere pris og kvalitet i en verden der forventer høj kvalitet til få penge. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm






Computerworld
Windows 10 om tre dage: Gør disse tre ting før og efter du opdaterer til Windows 10
Den 29. juli frigiver Microsoft Windows 10. Men inden du kan hente den nye Windows-version, skal du lige gøre et par ting.
CIO
Giver du ERP-systemet skylden for dårlig leveringsservice?: Her er den virkelige skurk
Klumme: ERP-systemet får ofte skylden for manglende leveringsservice, men det er sjældent fair. I stedet skal man analysere flowet i virksomheden, og det er der er mange penge i.
Comon
Test: Netflix, HBO Nordic, YouBio og ViaPlay - hvem vinder?
Vi har testet Netflix, HBO Nordic, YouBio og ViaPlay, men hvilken af de fire streamingtjenester er bedst? Få dommen her.
Channelworld
Udenlandske it-giganter nupper danske e-handels-kunder
Amazon og andre udenlandske mega-butikker har allerede godt fat i de danske online-kunder. Det lægger pres på de danske web-butikker.
White paper
SDN 101: An Introduction to Software Defined Networking
Over the last year, the hottest topics in networking have been software defined networking (SDN) and Network Virtualization (NV). There is, however, considerable confusion amongst enterprise IT organizations relative to these topics.