Artikel top billede

Fire gode råd: Slip for forstyrrelser på din telefon

Er du træt af at blive distraheret af spammails, pushbeskeder og en uoverskuelig jungle af apps? Se her, hvordan du kan undgå forstyrrelser på din telefon.

Distraktioner er overalt.

Og en af de store syndere er vores mobiltelefoner, der med bip og vibrationer forstyrrer os midt i arbejdet.

Ofte blot for at gøre opmærksom på endnu en spam-mail eller en push-besked fra en ligegyldig app.

Derfor kan det være en god idé at gennemgå dine telefonindstillinger for at øge overskueligheden og reducere distraktioner.

Se herunder, hvordan du kan reducere distraktionerne på en iPhone.

1. Slå notifikationer fra

Som det første anbefaler vi, at du slår så mange notifikationer fra som overhovedet muligt.

Gå ind i indstillingsmenuen på din iPhone og vælg derefter punktet "beskeder".

Her vælger du dine apps - en for en - og slår notifikationer fra. Du kan med fordel slå "vis i meddelelsescenter" fra, vælge advarselsformater "ingen" og har du mulighed for at slå "lyde" fra, bør du også gøre det.

På den måde lukker du effektivt munden på de forskellige apps. 

Du kan ligeledes fjerne de velkendte røde bobler, der er synlige over dine apps.

Eksempelvis fortæller de røde bobler, hvor mange ulæste mails, der ligger i din indbakke. Er du typen, der bare hele tiden må til bunds i din indbakke, kan du derfor med fordel helt fjerne de røde bobler fra din Mail-app og andre apps.

Det gør du ved at slå funktionen "etiket på programsymbol" fra.

2. Ryd op i app-kaoset

Denne skribent er næppe den eneste, der downloader stribevis af apps, der stort set aldrig bliver brugt.

De mange apps kommer hurtigt til at fyldte to, tre eller fire sider på din telefons hjemmeskærm og er med til at gøre telefonen uoverskuelig at bruge.

Derfor kan det anbefales at slette alle de apps, som du alligevel sjældent bruger. Prøv at se, om du kan få dine apps til at være på en enkelt side. Til det formål kan du med fordel samle dine apps i mapper.

Du kan også lave dit helt eget system til at holde styr på dine apps. Eksempelvis kan du samle de apps, som du ofte bruger, på den første side, og på side to kan du placere mapper med de apps, som du kun bruger indimellem.

3. Undgå sociale netværk

Forsøg at undgå sociale netværk som Facebook og Twitter fra din telefon.

Især Facebook-app'en kan være meget opmærksomhedskrævende og bimler og bamler, hver gang der er ny aktivitet.

Derfor kan det anbefales at fjerne alle notifikationerne fra Facebook-app'en, som det er beskrevet i punkt 1. Herudover kan du også tage mere drastiske midler i brug og helt fjerne Facebook og Twitter-apps fra telefonen.

Har du brug for at logge ind på de sociale netværk, kan du stadigvæk bruge din browser. Og vil du gerne kunne modtage Facebook-beskeder, men vil slippe for status-opdateringer og andet forstyrrende Facebook-gejl, kan du blot installere Facebooks selvstændige besked-app "Facebook Messenger".

4. Slå ringetonen fra

Det mest simple råd af dem alle.

Sæt din telefon på lydløs og brug kun vibrationer, når du modtager opkald og sms-beskeder. Du gør ikke kun dig selv en tjeneste, men også din kolleger, der slipper for at blive forstyrret af en sand sympfoni af ringetoner, når kontorets mobiltelefoner ringer.

Læs også:

De her programmer kan dræbe dine overspringshandlinger

Sådan får du fred for al kontorstøjen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere