Artikel top billede

Dansk konsulenthus vil forsøge sig i USA for tredje gang: Gik galt de to første gange

Det fremgangsrige konsulenthus 7N vil for tredje gang forsøge at få et gennembrud på det store amerikanske marked efter to kiksede forsøg.

Konsulenthuset 7N er igen på vej til USA, hvor selskabet ellers to gange har brændt fingrene og været nødt til at opgive dets fremstød i henholdsvis Californien og på den amerikansk østkyst.

Det fortæller direktør Jeppe Hedaa til Finans.

7N formidler it-konsulentopgaver og fungerer som en slags booker for omkring 1.000 selvstændige it-konsulenter, som 7N sætter i forbindelse med arbejdsgivere, der har brug for at få løst opgaver.

Ifølge selskabet er kun de allerbedste konsulenter i stald. Prisen aftales mellem konsulent og ordregiver, og heraf tager 7N så en del.

Ifølge Finans gik det første forsøg på at bryde igennem på det store amerikanske marked galt, fordi de bedste it-konsulenter i USA ville have aktieoptioner.

Det andet forsøg gik det galt, fordi den person, som stod i spidsen for 7N-satsningen, ikke kunne løfte opgaven.

"Vi prøvede først i Californien og siden på Østkysten. Det lykkedes bare ikke for os. Men nu gør vi det sammen med en af vores store danske kunder, så vi har opgaverne klar," siger Jeppe Hedaa til avisen.

7N landede i fjor et overskud på omkring 28 millioner kroner.

Læs også: 

De bedste danske it-folk har deres egen agent: Sådan får du også en

De tre vigtigste lektier for ethvert it-projekt - sådan bør du gøre




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere