Artikel top billede

Mobilselskabet 3 haler ind på Telia: Har hentet 19.000 nye kunder i 2018

Omsætningen er faldet, men teleselskabet 3 fortsætter med at æde sig ind på Telia. Kun 150.000 mobilkunder skiller nu de to selskaber.

Danmarks fjerdestørste teleskab, 3, er godt i gang med at indhente sin nærmeste konkurrent, Telia, på kundefronten.

Mens Telia tabte 24.000 kunder i årets tre første måneder har 3, der også ejer lavprisselskabet Oister og mobilselskabet Zenji, fået 19.000 nye kunder siden nytår.

Du kan læse mere om Telias kunde-afgang her: Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal

Det betyder, at næsten 1,3 millioner kunder, nærmere bestemt 1.293.000, nu har mobilabonnement hos 3, der i alt har fået 81.000 nye kunder i løbet af det seneste år.

Ambitionen om 1,5 millioner mobilkunder

Efter Telias tab af 24.000 mobilkunder er selskabet nu nede på 1.455.000 mobilkunder. Dermed er det kun omkring 150.000 kunder, der skiller de to konkurrenter.

3 har desuden et mål om at overgå Telia, hvad angår antallet af kunder.

3's administrerende direktør, Morten Christiansen, har tidligere meldt ud, at målsætningen for 3 er at få 1,5 millioner kunder.

Det koster at få kunder

Stigningen i antallet af mobilkunder kan dog ikke aflæses på 3's indtjening fra januar til marts.

Omsætningen er faldet med 77 millioner kroner til 647 millioner, ligesom også driftsresultatet er gået ned fra 172 millioner kroner til 147 millioner kroner, en nedgang på 25 millioner kroner.

Indtjeningsmargenen er desuden faldet med en procent.

Efter 3 og Telia nu har løftet sløret for, hvordan de respektive selskaber er kommet fra start i 2018, vil telebranchens øjne nu hvile på det danske mobilmarkeds to største spillere, Telenor og TDC, der fremlægger kvartalsregnskaber henholdsvis 24. april og 3. maj.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere