Artikel top billede

Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal

Mobilselskabet Telia har mistet 24.000 mobilkunder i første kvartal i Danmark. Tilbagegang på alle områder.

Telia har mistet tusindvis af kunder i første kvartal af 2018, hvilket rammer selskabets indtjening og omsætning.

Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab, som du finder her.

I alt har Telia måtte sige farvel til 24.000 mobil-abonnenter, 9.000 bredbånds-kunder og 1.000 tv-kunder.

“Antallet af mobil-abonnementer faldt med 24.000 i kvartallet. Antallet af bredbånds-abonnementer faldt med 9.000, mens antallet af tv-abonnementer faldt med 1.000,” lyder det fra Telia i regnskabet.

Omsætningen i den danske forretning er faldet med 4,4 procent, mens driftsindtjeningen før afskrivninger og skat (EBITDA) er faldet med 2,5 procent til 106 millioner danske kroner.

Telia-direktør Morten Bentzen meddeler til Ritzau, at selskabet selvfølgelig ‘isoleret set’ ikke er tilfreds med at miste 24.000 mobilkunder, hvilket ifølge ham ‘kan se voldsomt ud.’

“Men dels var det ventet, og dels ser vi allerede nu, at privatmarkedet har taget rigtig godt imod vores nye portefølje med blandt andet fri data, som blot er det første ud af flere tiltag i retning af en mere attraktiv position i markedet,” skriver han.

Ifølge ham er Telia en 'stabil forretning.'

Telia har nu 1,45 millioner mobilkunder, 105.000 bredbåndskunder og 30.000 tv-kunder i Danmark.

Læs også:

Telia melder sig helt ud af kampen om TDC: Er ikke interesseret




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere