Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal

Mobilselskabet Telia har mistet 24.000 mobilkunder i første kvartal i Danmark. Tilbagegang på alle områder.

Artikel top billede

Telia har mistet tusindvis af kunder i første kvartal af 2018, hvilket rammer selskabets indtjening og omsætning.

Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab, som du finder her.

I alt har Telia måtte sige farvel til 24.000 mobil-abonnenter, 9.000 bredbånds-kunder og 1.000 tv-kunder.

“Antallet af mobil-abonnementer faldt med 24.000 i kvartallet. Antallet af bredbånds-abonnementer faldt med 9.000, mens antallet af tv-abonnementer faldt med 1.000,” lyder det fra Telia i regnskabet.

Omsætningen i den danske forretning er faldet med 4,4 procent, mens driftsindtjeningen før afskrivninger og skat (EBITDA) er faldet med 2,5 procent til 106 millioner danske kroner.

Telia-direktør Morten Bentzen meddeler til Ritzau, at selskabet selvfølgelig ‘isoleret set’ ikke er tilfreds med at miste 24.000 mobilkunder, hvilket ifølge ham ‘kan se voldsomt ud.’

“Men dels var det ventet, og dels ser vi allerede nu, at privatmarkedet har taget rigtig godt imod vores nye portefølje med blandt andet fri data, som blot er det første ud af flere tiltag i retning af en mere attraktiv position i markedet,” skriver han.

Ifølge ham er Telia en 'stabil forretning.'

Telia har nu 1,45 millioner mobilkunder, 105.000 bredbåndskunder og 30.000 tv-kunder i Danmark.

Læs også:

Telia melder sig helt ud af kampen om TDC: Er ikke interesseret

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S