Artikel top billede

Telia har tabt 24.000 mobilkunder og tusindvis af bredbåndskunder i Danmark i første kvartal

Mobilselskabet Telia har mistet 24.000 mobilkunder i første kvartal i Danmark. Tilbagegang på alle områder.

Telia har mistet tusindvis af kunder i første kvartal af 2018, hvilket rammer selskabets indtjening og omsætning.

Det fremgår af selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab, som du finder her.

I alt har Telia måtte sige farvel til 24.000 mobil-abonnenter, 9.000 bredbånds-kunder og 1.000 tv-kunder.

“Antallet af mobil-abonnementer faldt med 24.000 i kvartallet. Antallet af bredbånds-abonnementer faldt med 9.000, mens antallet af tv-abonnementer faldt med 1.000,” lyder det fra Telia i regnskabet.

Omsætningen i den danske forretning er faldet med 4,4 procent, mens driftsindtjeningen før afskrivninger og skat (EBITDA) er faldet med 2,5 procent til 106 millioner danske kroner.

Telia-direktør Morten Bentzen meddeler til Ritzau, at selskabet selvfølgelig ‘isoleret set’ ikke er tilfreds med at miste 24.000 mobilkunder, hvilket ifølge ham ‘kan se voldsomt ud.’

“Men dels var det ventet, og dels ser vi allerede nu, at privatmarkedet har taget rigtig godt imod vores nye portefølje med blandt andet fri data, som blot er det første ud af flere tiltag i retning af en mere attraktiv position i markedet,” skriver han.

Ifølge ham er Telia en 'stabil forretning.'

Telia har nu 1,45 millioner mobilkunder, 105.000 bredbåndskunder og 30.000 tv-kunder i Danmark.

Læs også:

Telia melder sig helt ud af kampen om TDC: Er ikke interesseret




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
SAP Excellence Day 2023

På SAP Excellence Day 2023 får du det fulde overblik, der gør det lettere at prioritere mellem de mange muligheder og informeret grundlag for at vælge til og fra. Du får viden om, hvilke muligheder de nye tilbud og services giver – men også om risikoen ved at vælge de nyeste løsninger fra. Samtidig får du senest opdaterede indsigt i SAPs egne planer for de kommende 2-3 år.

13. april 2023 | Læs mere


Digitale forretningsprocesser 2023

Virksomhedens digitale processer er fuldkommen afgørende for, hvor hurtigt du kan transformere forretningen, udvikle nye forretningsmuligheder skabe overblik og rapportere effektivt, hurtigt og retvisende. Samtidig er de digitale processer – i tæt samspil med dine systemløsninger – afgørende for samarbejdet med partnere og leverandører – og for den oplevelse og værdiskabelse, du tilbyder ansatte og kunder. Herunder for ambitionerne om at skabe og tilpasse de muligheder, der karakteriserer en moderne arbejdsplads.

18. april 2023 | Læs mere


Digital bæredygtighed - den grønne transformation er over os

Kom med, når vi i giver et overblik over, hvordan nogle af de mest innovative it-selskaber går til bæredygtighed som forretningsområde - og hvorfor de har valgt at sætte ind på netop bæredygtighed som område. Du får også indblik i, hvordan innovative virksomheder udvikler teknologier direkte rettet mod øget bæredygtighed - og inspiration til, hvordan du selv kan komme videre med bæredygtigheden og blive en del af det spirende kæmpemarked for bæredygtighed - en af verdens for tiden tungeste dagsordener.

25. april 2023 | Læs mere