Artikel top billede

(Foto: © Ondine Goldswain /)

Teletrafik er 10-doblet: Corona-tiltag presser danske telefonsystemer til det yderste

Store dele af den danske arbejdsstyrke arbejder nu hjemmefra. Hos nogle kommunikationstjenester er trafikken 12-doblet.

Den verserende coronavirus-krise får stadigt flere danskere til at arbejde hjemmefra, hvilket har udløst et kæmpe boom i brugen af tele- og videomøde løsninger.

Trafikken på platformen hos IP Vision, der udbyder løsninger til blandt andet mobiltelefoni, ip-telefoni og telefonmøder, er otte til 10-doblet, en udvikling der periodevis giver udfald, skriver Finans.

”Det er faktisk så voldsomt, at man i kortere perioder kan opleve, at der ikke er kapacitet nok til at drive nogle af de her services. Vi har i perioder set aktivitet, som er otte - ti gange højere end normalt,” udtaler Kenneth Andreasen, administrerende direktør hos IP Vision.

Andre services som Mobilmødet.dk kan melde om en 12-dobling af aktiviteten efter at Statsminister Mette Frederiksen (S) onsdag 11. marts sendte mange af landets ansatte, børn og unge hjem, for at inddæmme corona-smitten.

Selv teknologi-mastodonten Microsoft måtte tidligere på ugen se sin kommunikations-platform Teams bryde ned, særligt i Europa.

Til trods for den øgede trafik, følger indtjeningen ikke med flerdoblingerne.

Hos IP Vision er mobiltrafikken steget med 50 procent, men mange har tegnet abonnementer med ubegrænset taletid, pointerer Kenneth Andreasen.

Læs også: Få styr på hjemmekontoret: Her er fem ting du skal sikre, når corona sender dig i karantæne




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere