Artikel top billede

Samsung opgiver al LCD-produktion i år – skifter til en anden teknologi

Den sydkoreanske teknologikæmpe Samsung har besluttet sig for at stoppe fremstillingen af LCD-skærme inden udgangen af 2020.

Den sydkoreanske teknologigigant Samsung opgiver snart en af de 20. og 21. århundredes mest skelsættende teknologier.

Inden udgangen af året vil koncernens skærm-afdeling, Samsung Displays, helt ophøre med at fremstille LCD-skærme.

En teknologi som stadigt anvendes vidt og bredt i fladskærme.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

I efteråret 2019 begyndte selskabet allerede at indstille LCD-produktionen på grund af svindende efterspørgsel. Her blev halvdelen af selskabets produktionskæder lukket.

Inden Samsung sender sin LCD-produktion på pension, vil årets ordrer indfries. ”Vi vil levere bestilte LCD’er til vores kunder inden året er omme,” forsikrer selskabet.

Produktionsstoppet vil ramme en facilitet Sydkorea og to Kina.

’Kvante’-skærme overtager

Samsung LCD-exit levner et hul i markedet, som selskabet agter at udfylde med Samsung såkaldte ’Quantom Dot’ skærme, også kendt som QD eller QLED-skærme.

Over de næste fem år, vil selskabet udvide produktionenkapaciteten af de særlige ’kvante’-skærme. I efteråret 2019 meldte selskabet, at der vil investeres 11 milliarder i netop QLED-produktion.

Samsung er samtidig klodens førende producent af OLED-skærme.

Samsung sydkoreanske ærkerival LG, har tidligere udmeldt, at selskabets sydkoreanske LCD-produktion vil indstilles inden slut 2020.

Læs også: Status på 8K-revolutionen: Der er fortsat lang, lang vej til gennembruddet




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere