Artikel top billede

(Foto: istockphoto.com)

Forbrugerombudsmanden politianmelder tre danske webbutikker for at snyde kunderne: Skal returnere penge

Forbrugerombudsmanden melder tre danske webbutikker til politiet for vildledning.

Forbrugerombudsmanden politianmelder tre danske webbutikker til politiet for vildledning af kunderne.

Det drejer sig om de tre butikker gipote.dk, plusshop.dk og baseprice.dk, som Forbrugerombudsmanden har modtaget flere klager på fra danske forbrugere, der har følt sig snydt og ført bag lyset.

Bag de tre sites står selskaberne Petimo (gipote.dk), Plus Global Aps (plusshop.dk) og Nordic e-Commerce (baseprise.dk).

Ifølge Forbrugerombudsmanden er Plus Global Aps tidligere blevet politianmeldt for nøjagtigt samme forseelse. Det skete i 2018, da selskabet hed YY Trading.

Forbrugerombudsmanden mener, at de tre butikker har vildledt kunderne ved ikke at informere dem om vilkårene, når de blev tilmeldt et abonnement ved at handle på siderne.

“De tre virksomheder sælger forskellige produkter og ydelser på nettet, men anvender det samme forretningskoncept. Køb af produkter eller ydelser medfører et løbende abonnement.” lyder det fra Forbrugerombudsmanden.

Her lyder vurderingen, at de tre virksomheder har forsømt at oplyse kunderne tydeligt og klart om, at de blev tilmeldt et abonnement, når de har handlet hos dem.

Det er samtidig vurderingen, at alle de pågældende abonnements-aftaler er ugyldige og at alle kunder skal have de penge tilbage, som de har betalt for de pågældende abonnementer.

Du kan læse mere hos Forbrugerombudsmanden her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere