Avatar billede Driton Seniormester
26. juni 2016 - 07:17 Der er 13 kommentarer

Lav aspx side om til en html

Er der en 3 parts program eller indbyggede funktion der kan konverter ens aspx page om til html.
Avatar billede Slater Ekspert
26. juni 2016 - 09:33 #1
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ASP outputter HTML, men det kan en masse ting som HTML ikke kan, så det kan ikke lade sig gøre at konvertere selve koden til HTML. Hvis du bare vil konvertere outputtet, så åben ASP-siden i en browser over en webserver, klik vis kildekode og kopier alt der.

Hvis det er fordi du ikke har en webserver at køre det på, så kan du nok få hjælp til det. Ellers må du nok uddybe spørgsmålet.
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2016 - 09:37 #2
Hvad vil du gerne opnå (ud over det åbenlyse)?

Der findes programmer som scanner og "ripper" indholdet af hjemmesider og gemmer hver side (og tilhørende billeder) på din harddisk (f.eks. HTTrack http://www.httrack.com).
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2016 - 11:56 #3
nej det kan du ikke.
aspx er en slags programmeringssprog, og du ved ikke hvad der er i det, men det kan ses med opera browserens indbyggede monitor. typisk er det en grafisk opsætning af tingene på skærmen, og data trækkes fra diverse databaser.

html er en slags programmeringssprog, som er statisk, dvs en html side kan ikke være "levende" og stå og opdatere sig selv med nyt indhold.

også kaldet stateless.

typisk sker der det, at på en webside med shop, der trækker aspx billeder og tekst ud af en database, og det bliver outputtet på din skærm, fra serveren, til ren html som herefter kan læses. men det du ser på skærmen, er altså ikke den virkelige kildekode.
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2016 - 12:21 #4
En html-side kan sagtens være "levende" og opdatere sig selv (via Ajax og JavaScript), så det er jeg ikke enig med dig i, sidwave.

En ASPX-side kan også sagtens være stateless, så igen er jeg uenig, sidwave. Faktisk er det nok HTTP-protokollen der er stateless og den transporterer som bekendt data fra mange forskellige slags "serversprog". Statefullness håndteres typisk via cookies (eller form-felter) i kombination med et lager på serveren (session, database m.m.)

Driton, hvis du vil have en ordentlig rådgivning, vil jeg mene, du er nød til at uddybe dit behov mere, så vi kan forholde os til, hvilken opgave du forsøger at løse.
Avatar billede Driton Seniormester
26. juni 2016 - 13:15 #5
Jeg sidder i den problemstilling. Når jeg konverter min side efter page_load. Kommer alle de dynamiske variabler ikke med. Den viser felterne tomme. F.eks

https://photos.google.com/share/AF1QipN1UzGc_DuMYG6hUybDyD2xhhXFvcJCmGkrnPQAaAMeSwPT8dCdP6_8wP-_nZa9cw?key=OFRFclptTW1vY3djcUtSTVdrVWxVUlJHa0JfZG1B

Men når jeg bruger Nreco konverter ser de sådan her ud.

https://photos.google.com/share/AF1QipPv5Cd0Hzlc0vzPtQQ8F4yc0qn78f2mH4xfeSz4GJ2DEBRnooFVPK4q1okQ-_RM0Q?key=bDJLUnlVWU5jYjdHbk52SFhYa0RoaWZ4TnkzOE93

Det har noget at gøre med Page_render med min begrænset viden. Ved ikke helt hvordan jeg løser problemet. Jeg kører kodet som konverter i bunden af page_loaden.
Avatar billede Driton Seniormester
26. juni 2016 - 13:16 #6
Ups mente den viser variablerne i felterne. Men når jeg konverter den ryger de væk.*
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2016 - 17:14 #7
Hvad mener du med "konverter"?

Har du ikke en repeater eller anden web control, som viser data via databinding?
Avatar billede Driton Seniormester
26. juni 2016 - 17:17 #8
Ja, men jeg har fikset mit problem. Jeg håndkode hele html siden i backend og smed den streng i en konverter fra Nreco, som printede det ud til en pdf format.  Tog den lange løsning
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2016 - 21:15 #9
Har jeg forstaaet det korrekt at du vil have den genererede HTML fra en .aspx side for at bruge det som input til en PDF converter?
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2016 - 22:03 #10
Såvidt jeg kan se, så kan det gøres ved at kalde URL'en til den side du vil have genereret PDF-dokumentet over.

var pageUrl = "<url til den side du vil have lavet om til PDF>";
var pdfGen = new NReco.PdfGenerator.HtmlToPdfConverter();
pdfGen.GeneratePdfFromFile(pageUrl, null, Server.MapPath("export.pdf"));

Herefter skulle siden ligger i export.pdf.
Avatar billede Driton Seniormester
27. juni 2016 - 17:20 #11
Arne ja. Men jeg har fået ordnet det. Men vil da stadige gerne vide om det er muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2016 - 19:33 #12
Hvis det er saa simpelt at man bare kan requeste URL, saa kan du goere det som softspot vise eller hente det med WebClient.

Hvis du skal have current side som HTML og den ikke kan hentes igen (fordi den aendrer state), saa skal der laves et lille hack, men jeg mener godt at man kan.
Avatar billede Driton Seniormester
27. juni 2016 - 19:57 #13
Valgte bare at kode hele siden i C#, så jeg også kunne bruge den, som det begæede mig.