Avatar billede TV47 Seniormester
07. april 2023 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertering pdf/foto (PdfiumViewer)

Hejsa.

Jeg har via Nuget installeret ovenstående og det fungerer ok, med nedenstående kode:

if (FileExtension == ".pdf")
                        {
                            using (var document = PdfiumViewer.PdfDocument.Load(Sti_Fil))
                            {
                                var image = document.Render(0, 300, 300, true);
                                image.Save(Sti_Fil + ".jpg", ImageFormat.Jpeg);
                            }

Jeg er dog lidt skuffet over den kvalitet som filen konverteres med eller den opløsning/skarphed billedet har.

Der er lige meget om jeg vælger jpf, png eller bmp, så der det samme kvalitet.

Nogen der kender produktet.... så vidt jeg har set er det freeware?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2023 - 13:38 #1
På en resolution af 300 PPI A4 er 2480 x 3508 px.

Så du kan prøve ændre på "(0, 300, 300, true)"?

Lege lidt på indstillinger eller se hvad virker bedst.

🤓 Jeg hopper af 🙃👍
Avatar billede arne_v Ekspert
07. april 2023 - 15:16 #2
PdfiumViewer er open source under Apache 2 license.

Du kan hente binaries med NuGet men source er tilgængelig på:

https://github.com/pvginkel/PdfiumViewer/

Forslaget om at ændre fra 300 300 DPI til f.eks. 600 600 DPI er værd at prøve.

Men hvorfor vil du konvertere fra PDF til JPEG?