Avatar billede Fiux Praktikant
26. juli 2016 - 17:02 Der er 2 kommentarer

Mp3 afspiller siger den er tom.

Hej med jer.

Min farmor er ved at være godt oppe i årene og ser ikke så godt længere. Hun har derfor fået en mp3 afspiller som hun kan høre lydbøger på. Hun plejer at få en ældre mand til at hjælpe hende med at lægge lydbøgerne over samt at fjerne de gamle men hun er dårlig til at få spurgt ham om hjælp, derfor prøver jeg nu at hjælpe hende. Hun har selv en PC som hun normalt bruger men den virker ikke i øjeblikket så har tilsluttet det hele til min macbook.

Jeg har nu været inde og slette de gamle bøger fra mp3 afspilleren, men da jeg så forsøgte at lægge nogle nye ind på den kom der en besked frem om at der ikke var nok plads. Der ligger meget lidt musik på, det er slet ikke nok til at kunne spille en rolle, jeg tjekkede på selve afspilleren at bøgerne var blevet slette og det var de, men der er stadig ikke nok plads. Jeg prøvede så at overføre lydfilerne enkeltvist for at se om det var mængden af filer på en gang der var problemet. men da jeg nåede til 69 ville den ikke mere, der var ikke mere plads at tage af. Jeg gik ind i funktionen "Vis info" hvor der stod at 3,62 ud af 3,0 GB var fyldt. så slettede jeg alle de filer jeg lige havde lagt ind men af en eller anden grund var den stadig fyldt med 3,62 GB.

Jeg har før haft et lignende problem med mit SDcard det var åbenbart fordi jeg ikke havde skubbet det rigtigt ud af computeren inden jeg havde hevet det ud. Det HAR jeg været opmærksom på her og forsøgt at gøre rigtigt. Så hvad gør jeg nu?
Avatar billede Fiux Praktikant
26. juli 2016 - 17:03 #1
Den siger selvfølgelig den er fyldt og ikke tom!
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2016 - 18:19 #2
Du har vel ikke sat den op til tidskapslen? så laver den jo en backup på selve afspilleren.
Ellers kan det også være, at du skal slette skraldespanden (gør man det også på en mac?) - det kan nogen gange være at det er den som fylder.
Til sidst kan det også være muligt, at den anden ældre mand med en windows pc (?) ikke har slettet skraldespanden - så er det nok det samme problem...