Avatar billede 9ro Praktikant
28. juli 2016 - 21:59 Der er 1 kommentar

fejlformateret Ipod classic 120 Gb

Jeg har formateret min Ipod classic 120 Gb for at slette 40 Gb musik og video.
Jeg brugte min windows 10 pc, valgte D-drevet, 120 gb.
Så tænkte jeg at Apple er så restriktive (Apple bestemmer det meste som fil placering og lignene) så de må da bruge HPFS formatet.
efter formateringen er min Ipod ikke mere synlig i hverken Itunes eller windows 10. Kan det være rigtigt at hverken Itunes eller windows 10 som kontrolere enheden, drivere mm. ikke advarer brugeren om at enheden derefter bliver ulæselig/ubruglig. Min Ipod virkede perfekt før denne HPFS formatering.
Så nu er spørgsmålet kan disken gøres brugbar igen og hvordan

mvh Nick.  9rojo5@gmail.com
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2016 - 23:26 #1
Slut enheden til computeren, og åbn iTunes. Hvis du ikke har en computer, låne en fra en ven, eller gå til en Apple-forhandler eller Apple-autoriseret serviceudbyder for at få hjælp.
Mens enheden er tilsluttet, tvinge genstart det: Tryk og hold både Sleep / Wake og Hjem nede i mindst 10 sekunder, og slip ikke, når du ser Apple logoet. Fortsæt med at holde, indtil du ser gendannelsestilstand skærmen.

Når du ser muligheden for at Restore eller Update, vælg Opdater. iTunes vil forsøge at geninstallere iOS uden at slette dine data. Vent, mens iTunes henter softwaren til din enhed.
Hvis overførslen tager mere end 15 minutter, og din enhed afslutter recovery-mode, skal du gentage disse trin, og vælg Gendan i stedet for opdatering, når du kommer tilbage til dette trin.

Efter opdatering eller gendannelse er færdig, konfigurere enheden . Hvis du tidligere har sikkerhedskopieret din enhed med iTunes eller iCloud og måtte genoprette enheden i trin 3, kan du være i stand til at gendanne fra din backup under opsætningen.