Avatar billede kaffekanden Mester
03. august 2016 - 21:19 Der er 9 kommentarer

Få CrossOver til at læse CDer

Hej :)
Jeg bruger CrossOver games til at spille Windows spil på min Mac
og jeg har nogle PC spil på CD  og spillet kræver CD for at kunne spille som jeg gerne vil spille
men når jeg har installeret det igemmen CrossOver og starter det beder den mig om at insætte spille CDen i drevet men selvom jeg har den i vil det ikke læse CDen
er der nogle der ved om man kan få programmet til at læse CDen?
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 21:24 #1
prøv USB
Avatar billede kaffekanden Mester
03. august 2016 - 21:45 #2
Mener du hvis jeg kan lægge spillet på et USB ville det måske kunne kører
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 21:53 #3
kopier installation filer over på usb  og paj open=setup.exe "/VEBAYICON=0 DISTRIBREG=PSE110" eller hva den nu heder
Avatar billede kaffekanden Mester
03. august 2016 - 22:11 #4
Okay det vil jeg prøve og se om det funger:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. august 2016 - 20:17 #5
Hvis det er gamle spil, kan kopibeskyttelsen ligge indlejret i CD'en...

Så vil det ikke køre fra USB eller noget andet, ligesom det kan være en betydelig udfordring at finde noget emulering, der kan håndtere den originale CD.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2016 - 22:53 #6
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 09:58 #7
#6 Nej, jeg har endnu ikke set nogen virtualisering, der håndterer de gamle kopisikringer, ligesom performance plejer at være katastrofal så snart der handler om grafik.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2016 - 11:38 #8
så køre han en windows 95 ind og spiller har vis en gamle disk med 95 på
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 12:33 #9
#8 Nej - for adgangen til CD-drevet sker stadig gennem en emulering af controlleren og video på samme måde.

Det eneste, der kører ok er, hvis der oprettes en dedikeret Windows via BootCamp.