04. maj 2024 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HIKvision Harddisk og kameraer kan ikke findes på nyt Fibernet

HJÆLP ønskes - håber jeg kan forklare mit problem :-)
Vi har haft internetforbindelse fra YouSee med Coax.
Den har fungeret med en del trådløse tilslutninger samt en Switch koblet på, hvor vi har 5 LAN stik - 4 LAN stik til PC i hvert værelse samt 1 LAN stik som går til en HIKvision harddisk, hvor der på den harddisk er monteret 4 stk,LAN stik med hvert sit kamera tilsluttet.
Alt har fungeret ok. Så jeg her har kunne følge med - både fra min mobil med HIK vision App'en og fra min pc.
MEN!
Nu er vi gået over til Bornfiber og har fået en Nokia Beacon 2 udleveret.
Alt fungerer fint. alle trådløse enheder er på og Switch er også koblet på og de 4 LAN kabler i hvert værelse virker fint.
MEN jeg kan simpelthen ikke se IP adressen på HIKvision hardisken, så jeg kan ikke tilslutte den til min App på mobilen eller på programmet på min pc.
Nokia wifi appen oplyser ellers alle ip-adresser, men ikke lige på den HIKvision harddisk. Den skriver den er ukendt. Kun at forbindelsen er på med Ethernet.
Hvad pokker er det jeg skal gøre nu for at det virker?
Alt har jo virket fint før?
Håber der er et IT-Geni derude, som kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Hilsen Frank
Avatar billede INK Ekspert
04. maj 2024 - 16:28 #1
Kender ikke din harddisk fra HIKvision, men har du haft genstartet harddisken? Lyder som om den skal tilslutte sig routeren på ny. Alternativt kan det tænkes, at du skal indtaste ny IP-adresse på harddisken svarende til en ledig adresse på routeren.
Harddisken skal måske også have en reserveret IP-adresse på routeren. Håber dette kan hjælpe dig.
05. maj 2024 - 16:39 #2
Mange tak for din hjælp INK - det virker sgu :-)
Jeg gav Router og Harddisk samme IP adresse og tilføjede MAC nummeret fra Harddisken til Routeren og vupti - nu spiller det igen :-)
Tak.
Hilsen Frank
06. maj 2024 - 14:11 #3
UPS - har lige opdaget, at jeg kan kun se mine kameraer på min HIKvision app, når jeg er på mit eget wifi.

Hvad pokker jeg gør i indstillingerne på Routeren, for at give adgang til at se mine kameraer på min App, når jeg ikke er hjemme?