Avatar billede pbw Praktikant
13. marts 2024 - 21:23 Der er 5 kommentarer

Ny intern harddisk

Hej håber I kan hjælpe skal bruge mere plads på min MAC 1,4 MGHz early 2014 4 GB Ram 1 eller 2 TB men hvilken og hvor kan den købes MVH Peter
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2024 - 21:34 #1
Er det en iMac eller en Mac Book Air eller? Vi må have flere oplysninger, hvis vi skal give præcise svar.
Avatar billede pbw Praktikant
13. marts 2024 - 21:42 #2
Det er en MACBOOK AIR early 2014
Avatar billede pbw Praktikant
13. marts 2024 - 21:56 #3
serie nummer C17NL84JG085 undskyld de korte svar siden forsvinder for mi når jeg trykker på Om denne computere:)) Kommer sikkert tilbage med spm om installering har skiftet intern harddisk på PC før og har læst dine fine svar vedrørende installering mv
Peter
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2024 - 22:08 #4
På denne side findes de komplette specifikationer.
https://everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.4-13-early-2014-specs.html

RAM kan ikke opgraderes, men det kan lageret.

På samme side kan du klikke videre til opgradering af lager.
https://eshop.macsales.com/upgrades/macbook-air-11-inch-early-2014-1.4-ghz/internal-drives

Køb i USA kan være lidt tricky med told og moms, men når du har spec. på størrelse, kan du sikkert finde samme harddisk hos Amazon Tyskland eller andre.

Du skal dog overveje om det er værd at ofre mange penge på en 10 år gammel Mac med kun 4 GB Ram. Hvis du planlægger at opgradere styresystem med OCLP, så er det en mulighed, men 4 GB Ram er i underkanten.