Avatar billede loukas Mester
09. september 2016 - 23:22 Der er 7 kommentarer

Windows server web edition

Jeg skal bruge en windows web server, altså IIS, til at køre nogle websites på min egen maskine.
Men man kan ikke få windows 2008 eller 2012 som web edition.
Det vil sige at jeg skal betale for en server version hvor jeg ikke skal bruge¨
størstedelen af den software jeg køber?
Eller er der nogen som har en løsning hvor jeg slipper billigere ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2016 - 00:30 #1
Alle kilder paa nettet siger at du er noedt til at betale for Standard Edition. Som er dobbelt saa dyr wom Web Edition var, men til gengaeld ogsaa tilbyder flere features.

Alternativet maa vaere et stoerre skift af teknologi stak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. september 2016 - 17:20 #2
Der er en artikel om de nyere servere her: https://www.directionsonmicrosoft.com/licensing/2012/10/windows-server-2012-licensed-web

Link til licensering nederst.
Avatar billede loukas Mester
24. september 2016 - 11:03 #3
Kan jeg ikke bare bruge en alm. windows 8.1 med IIS ?
Jeg har prøvet, og det fungerer også med flere domæner/website af gangen.

Eller er der ulemper jeg ikke lige har bemærket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2016 - 13:43 #4
Jeg tænker det er ret ligegyldigt til test, men nu spurgte du jo selv om "windows 2008 eller 2012 som web edition" i dit indledende spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2016 - 14:32 #5
WIn 8.1 har en limit paa antal concurrent requests. Basic edition - 3, professional edition - 10.
Avatar billede loukas Mester
24. september 2016 - 21:24 #6
OK,
Tænkte nok at der var en begrænsning et eller andet sted.
10 concurrent requests vil sige 10 besøgende ?
Hmmmm.
Jeg forventer at få ca. 500-600 unikke besøg hver dag.
Og håber også på flere.
Men vil ikke lige starte med at købe en dedikeret server
til at have stående på et server hotel.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2016 - 21:56 #7
Husk lige at "concurrent connections" tælles som samtidige tråde (ikke besøgende som sådan)! Hvis din side f.eks. starter 3-4 sessions op når brugeren åbner den, får de hurtigt ben at gå på....