Avatar billede hjernenedbrud Novice
25. september 2016 - 21:41 Der er 1 løsning

Netflix via Chromecast lydproblemer

Hej,

jeg bruger Chromecast til at se diverse medier på mit tv.

Dette har jeg gjort i ét års tid nu.
Jeg er dog begyndt at opleve problemer når jeg bruger Netflix.

Når filmen starter, så falder lyden ud cirka en gang i minuttet, i omkring 5 sekunder, for derefter at fungerer fint, indtil næste udfald...
Billedet vises perfekt.

Bruger jeg tjenester som Youtube, Yousee eller Plex virker både lyd og billede upåklageligt.

Er der andre der oplever noget lignende og eventuelt har en løsning på dette?
Avatar billede Nina Forsker
26. september 2016 - 08:24 #1
Hej,

Dette er et velkendt problem og Google prøver at løse det med software opdateringer men det gør ingen forskel,

Nogle af de ting du kan prøve at gøre er at nulstille din Chromecast til fabriksindstillinger, dette kan du se en guide over her.
https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=da

Andet er at tage Chromecast'en ud mens den spiller og sæt den i igen indtil det synch'er - dette kan måske virke, men er ikke en løsning.

De fleste mener det er de nyere generationer af Chromecast der har dette problem, men desværre er der ikke nogen løsning endnu.

Så derfor er det ikke rigtig en løsning men mit svar ville være - Enten returner din Chromecast ellers så hold ud indtil Google finder en løsning på problemet.

Håber du kan bruge det til noget.
Mvh. Nina